B bossespecial sagde:
Ligger balken bare løst på reglarne? Som det ser ud nu, er der intet der styrer balken eller dens oplag i sideled. Ulempen med IPE-bjælker er, at de er tilbøjelige til at vippe (sikkert ikke dimensionerende i dit tilfælde). Jeg foreslår du skal stive overflangen langs hele balken på begge sider, for eksempel med vinkeljern som du skruer op i tagreglarne og presser mod overflangen.
Den er midlertidigt låst, se højre hjørne
En ombygningsplads med ufuldstændige vægge og en midlertidig støttebjælke, markeret med blå cirkel i øverste højre hjørne. Uden tagspær.
Samme på den anden side, så den kommer ingen steder for tiden.
Vil blive låst fast ordentligt når den bliver indklædt, men der er desværre ingen tagreglar at tale om. De er i spån...
 
Ok, den lille klods så jeg ikke. At bruge inklædningen som afstivning er ikke at anbefale, lige så let som det er at klæde bjælken, lige så let er det at klæde den af. Er overetagens gulvbjælker også lavet af spån?
 
B bossespecial sagde:
Ok, den lille klods så jeg ikke. At bruge indklædningen som afstivning er ikke at anbefale, lige så let som det er at klæde bjælken ind, lige så let er det at klæde den af. Er overetagens gulvbjælker også lavet af spån?
Mener altså, at den vil blive fastgjort ordentligt i forbindelse med, at den beklædes.
Ja, overetagens bjælkekonstruktion er spån. Modulhus fra Ådalshus.
 
Forstærkning over oplag?
 
  • Synes
tj16
  • Laddar…
H huggan sagde:
Forstærkning over oplag?
Hvad mener du?
 
chaser chaser sagde:
Hvad mener du?
Livafstivning mangler.
 
Det behøves ikke i dette tilfælde, generelt små laster i almindelige villaer. Men absolut, livafstivninger har man ved oplag på bjælker med slanke liv
 
Kan jeg slå træklodser ind ifølge dette eksempel?
Diagram af en I-bjælke med markerede områder til indføring af træklodser på hver side af hullet, med overflange, hulkæl, liv og underflange.

Kommer jo alligevel til at have brug for noget at skrue beklædningen i.
 
Njae, ville jeg sige. Gipsinddækningen kræver en form for ramme, som selv gipsen på undersiden kan skrues i. Den bør nok ikke være klemt ind i bjælken. Du må forvente, at det bygger ud i bredden, hvis du vil holde højdetilvæksten så lav som muligt.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.