49,672 læst ·
23 svar
50k læst
23 svar
Beregn limtræsbjælke til stålbjælke
Den er midlertidigt låst, se højre hjørneB bossespecial sagde:Ligger balken bare løst på reglarne? Som det ser ud nu, er der intet der styrer balken eller dens oplag i sideled. Ulempen med IPE-bjælker er, at de er tilbøjelige til at vippe (sikkert ikke dimensionerende i dit tilfælde). Jeg foreslår du skal stive overflangen langs hele balken på begge sider, for eksempel med vinkeljern som du skruer op i tagreglarne og presser mod overflangen.

Samme på den anden side, så den kommer ingen steder for tiden.
Vil blive låst fast ordentligt når den bliver indklædt, men der er desværre ingen tagreglar at tale om. De er i spån...
Selvbygger
· Arvika
· 1 527 indlæg
Ok, den lille klods så jeg ikke. At bruge inklædningen som afstivning er ikke at anbefale, lige så let som det er at klæde bjælken, lige så let er det at klæde den af. Er overetagens gulvbjælker også lavet af spån?
Mener altså, at den vil blive fastgjort ordentligt i forbindelse med, at den beklædes.B bossespecial sagde:
Ja, overetagens bjælkekonstruktion er spån. Modulhus fra Ådalshus.
Selvbygger
· Arvika
· 1 527 indlæg
Det behøves ikke i dette tilfælde, generelt små laster i almindelige villaer. Men absolut, livafstivninger har man ved oplag på bjælker med slanke liv
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Njae, ville jeg sige. Gipsinddækningen kræver en form for ramme, som selv gipsen på undersiden kan skrues i. Den bør nok ikke være klemt ind i bjælken. Du må forvente, at det bygger ud i bredden, hvis du vil holde højdetilvæksten så lav som muligt.
Klik her for at svare

