Hej alle, jeg har et problem med at beregne dimensionen på en limtræsbjælke over en garageport. Jeg har lastplan fra husfabrikanten, der viser hvilke belastninger bjælken udsættes for. Problemet er, at jeg skal bestille bjælken tirsdag den 3/6 for at den kan nå frem til mig i tide. Er der nogen, der har forslag til, hvor jeg kan henvende mig?

T Tjrex sagde:
[link]
Tak for link, men desværre har jeg ikke et problem, der findes med i det program.

Det er flere ophæng samt punktlaster.

Jeg har brug for nogen, der kan hjælpe mig med at beregne.

G Granngubben sagde:
[link]
Tak for link, men desværre så har jeg ikke et problem som findes med i det program.

Det er flere oplag samt punktlaster.

Jeg har brug for nogen som kan hjælpe mig med at beregne.

Hvis du viser, hvad du har for laster og oplag, så får du nok bedre hjælp. Hvis ikke må du kontakte en konstruktør.

• Synes
Utsliten och utdömd og 1 anden
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sagde:
Hvis du viser, hvad du har for laster og støttepunkter, så kan du nok få bedre hjælp. Hvis ikke, må du kontakte en konstruktør
Her kommer lastplan, som jeg har fået fra husleverandør.

Den orange markering er Lecablock 250mm (ikke som billede 350mm isolerblock) højde 2400mm
Den blå markering er der, hvor jeg har brug for en bjælke maks 280mm høj samt at jeg har tænkt stolper i limtræ 90x220.
Der sidder 2 vinduer og en dør. (Det er muligt at flytte døren, så det bliver stolper midt under punktlasterne.)

Den gule markering er der, hvor der skal være en bjælke over garageporten, også maks 280mm høj bjælke.

• Plantegning med markeringer: orange viser Leca-blokke, blå angiver en søjle og bjælkeområde, gul markerer bjælke over garageport.
Der mangler mål for at kunne hjælpe dig. Hvorfor er bjælkerne ikke med fra husleverandøren?
Hvad er det for et bjælkelag over denne etage? Har du ingen flere tegninger for at få en forståelse for, hvilke laster der kommer?

• Synes
spomopeter
  • Laddar…
B
Hej,
Det er betydelige punktlaster, er det flere etager. Har du en sektion så man kan se, hvad der er ovenover? Du vil sandsynligvis have brug for søjler under punktlasterne.

• Synes
spomopeter
  • Laddar…
B Byggkonsult89 sagde:
Hej,
Det är rejäla punktlaster, er det flere etager? Har du en sektion så man kan se hvad der er oven? Du vil sandsynligvis have brug for søjler under punktlastene.
Det er en muret kælder åben mod kortsiderne, modfyldt på langsiderne. Påbygget med en etage plus sovehems, snøzone 5,5 .

• Murad kælder med påbygget etage og soveloft, vist i snit, åbent ved kortsiderne og opfyldt på langsiderne. Snøzone 5,5.
Matti_75 Matti_75 sagde:
Det mangler mål for at kunne hjælpe dig. Hvorfor er bjælkerne ikke med fra husleverandøren?
Hvad er det for et bjælkelag over denne etage? Har du ikke flere tegninger for at få en forståelse for, hvad det er for laster, der kommer?
Husleverandøren ville ikke lave kælderetagen.

• Tværsnit af husplan med mål og strukturelle detaljer, herunder källarvåning, som ikke blev lavet af husleverandøren.
S spomopeter sagde:
Husleverandøren ville ikke lave kælderetagen.

• Arkitektonisk tegning af et hus i 3 etager med detaljerede mål. Forfra og lodret snit ses, inklusiv proportioner og vinkeler.
  • Arkitekttegning af et hus med to etager, detaljerede dimensioner og byggeelementangivelser. Viser både facade og sideprofil med vinduer og dør.
Matti_75 Matti_75 sagde:
Hvis du viser, hvilke laster og understøttelser du har, får du nok bedre hjælp. Hvis ikke, må du kontakte en konstruktør
Jeg har kontaktet nogle konstruktionsfirmaer, men alle har ca. 2 ugers starttid, jeg har dog kontaktet en, der svarer øjeblikkeligt, det er Chat GPT, men det føles lidt vaklende...;-)..

Huset skal monteres om 10 dage.....

S spomopeter sagde:
Jeg har kontaktet nogle konstruktørfirmaer men alle har ca 2 ugers startstrækning, jeg har dog kontaktet en som svarer øjeblikkeligt, det er Chat GPT men det føles lidt usikkert...;-)..

Huset skal monteres om 10 dage.....
Husleverandøren meddelte for ca en uge siden at jeg skal vælge hvilken model af bjælker de skal sætte huset på.......

Har ikke husleverandøren folk som kan regne på sådan noget?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.