Skepp o hoj!!

Skal gipe en hel etage i et hus, min sambo og jeg har købt. Hvordan bør man beregne gipsforbruget? Vi har beregnet antal kvadrat på vægge og loft, men har ikke trukket fra for vægge og vinduer.

Vi har dog beregnet, at arealet for vinduer og døre bliver groft sagt 47m2. Hver plade er 3m2. 47m2 delt på 3m2 bliver 15,6 plader.

Men eftersom man måske kan bruge alle plader/spilderester optimalt, undrer jeg, hvor mange plader jeg skal trække fra den første udregning. 15 plader eller mindre?

Forvirrende? :confused:

// Lindrik
 
Havde ikke trukket fra overhovedet for vinduer, det bliver jo mest skidt det man får ud af de stykker.
 
Det eneste du skal gøre er at beregne den samlede overflade, du skal have, læg 10% til, så måske er det nok. Du sætter hele plader over døre og vinduer og saver bort og kasserer det, der bliver tilbage. Husk, at du aldrig starter med en hel plade i et hjørne, skær ca. 7 cm væk, så spartelkanten forsvinder. Altså ingen fradrag for døre og vinduer!
 
Du bør nok ikke trække fra, snarere tværtimod, læg nogle skiver på, så du har råd til at lave fejl osv. Jeg ville nok lægge ca. 10% på.
 
Der ser man, og tak for hjælpen. Vi lægger nok på i stedet for at trække fra.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.