Måske ikke er noget problem? Overvejede en FLVP på førstesal, en Nibe F110 som vejer 144 kg + tankvolumen 265 l. Tænkt placering i tilknytning til eksisterende badeværelse som er afstivet 300cc (95x230 gætter jeg).
Tanken med det var nok om det skulle blive klinker og badekar, men også FLVP burde kunne belaste uden problem da den ikke skal stå i badeværelset men i klk ved siden af (samme afstivning der).
Tanken med det var nok om det skulle blive klinker og badekar, men også FLVP burde kunne belaste uden problem da den ikke skal stå i badeværelset men i klk ved siden af (samme afstivning der).
Altvidende
· Stockholm
· 1 831 indlæg
De regler du har angivet er meget kraftige og usædvanlige i dimension. Normalt er et bjælkelag ikke dimensioneret til 400 kg pr. kvadratmeter, men med angivet dimension og hvis belastningen er tæt på optegningen, burde det gå.
Kiggede på mine mål igen, noget gik galt :/ Det skal være 45x230 selvfølgelig.
Angående dimensionering så må det vel alligevel indgå i beregningen, at man har et badekar, måske bobler, og der kan det vel gå op til 300kg+ antager jeg.
Skulle bjælkelaget have brug for at blive forstærket?
Angående dimensionering så må det vel alligevel indgå i beregningen, at man har et badekar, måske bobler, og der kan det vel gå op til 300kg+ antager jeg.
Skulle bjælkelaget have brug for at blive forstærket?
Hvad er det under der FLVP skal stå?
Ok, ikke så let at støtte der altså 
Er gulvet deroppe åbent eller er der mulighed for at åbne?
Lave fastgørelser i væggen at aflaste med?
Er gulvet deroppe åbent eller er der mulighed for at åbne?
Lave fastgørelser i væggen at aflaste med?
Hmm, gulvet kan nok åbnes, men hvordan forstærker man nuværende reglar?
De er iøvrigt ikke så lange, eftersom badeværelsesvæggen er bærende og lavet i 95x45. Ville tro, at den er ca. 1,80.
Skulle man sætte en bjælke klods ved den eksisterende eller centrere mellem to eksisterende?
De er iøvrigt ikke så lange, eftersom badeværelsesvæggen er bærende og lavet i 95x45. Ville tro, at den er ca. 1,80.
Skulle man sætte en bjælke klods ved den eksisterende eller centrere mellem to eksisterende?
Jeg ville nok have limet og sømmet krydsfiner på begge sider af de aktuelle bjælker.
Altvidende
· Stockholm
· 1 831 indlæg
Er placeringen tæt på oplag for bjælkelaget er der nok intet at bekymre sig om, men der er stor forskel på 400 kg per 600x600 mm end typisk 200 kg badekar på ca. 1600x700 mm.
Ja, det bliver meget pr. kvm, helt klart. Nibe F110 (ny model istf 100P) har en beholder på 265 liter. Har deres F1235, og den har "bare" 160 liter men vejer lidt mere i sig selv. Skulle have brug for noget, der genvinder men ikke vejer så meget 
I øjeblikket er F1235 hovedkilden og også koblet til fraften, men i morgen? så flyttes den ud til separat skur og så følger luften ikke med. Det ville føles ret godt ikke bare at slippe opvarmet luft ud, desuden er der laaaaange ledninger til badeværelset med laaaang ventetid på varmt vand, så det ville være et plus at have vvb i forbindelse med badeværelserne.
I øjeblikket er F1235 hovedkilden og også koblet til fraften, men i morgen? så flyttes den ud til separat skur og så følger luften ikke med. Det ville føles ret godt ikke bare at slippe opvarmet luft ud, desuden er der laaaaange ledninger til badeværelset med laaaang ventetid på varmt vand, så det ville være et plus at have vvb i forbindelse med badeværelserne.
Klik her for at svare