Undrer hvilket materiale der er at foretrække, når man "klæder ind" stommen. Jeg havde først tænkt mig 9 mm ude-gips, men har nu set at mange bruger asfaboard. Hvad skiller disse typer ad, rent teknisk? Er begge sorter vindtætte?
Hvilket er det bedste valg?
 
Vi havde asfaboard på vores nuværende byggeri men er ikke helt tilfredse. Efter et par uger i sol og våde havde asfaboarden en tendens til at bule, hvilket burde forringe dens funktion. Næste gang prøver vi nok med udendørsgips.

mvh
David
 
Bob_the_builder
Udegips rockar. Den er stivere end asfaboarden og tåler udemiljøet bedre.
 
David sagde:
Vi hade asfaboard på vores nuværende byggeri, men er ikke rigtig tilfredse. Næste gang prøver vi nok utegipset.
Bygger I huse for at sælge? Hvor mange huse har I bygget indtil nu? Betaler det sig virkelig?
 
Nja,
Jeg har en tjej der ikke vil begynde at arbejde igen.
Normale tjejor får børn, min tjej bygger huse. Så passer det mit nomadebeteende også. Vi regner vel med at flytte hvert andet til hvert tredje år. Hvis man så tjener lidt på det er vel ikke dårligt heller, selvom det anses for grimt at tjene penge på boliger i Sverige. (Hvad må man tjene penge på i Sverige forresten? Lottogevinster? ) Endelig ser vi, hvad vi kan gøre bedre/billigere næste gang, (elinstallationer for eksempel). >:( Det første byggeri blev en million dyrere end vi havde tænkt os. Vi er (i princippet) færdige med vores første byggeri og har lige sat gang i et nyt.

mvh
David
 
David sagde:
Hvis man så tjener lidt på det, er det vel ikke så slemt heller, selvom det anses for grimt at tjene penge på bolig i Sverige.
Jeg synes ikke, det er grimt. Bare et forbandet arbejde....

Så I er ikke engang færdige med at bygge, før I begynder på det næste byggeri?
 
Der findes sådan nogle, som tjener penge på at bygge huse.

Bygningsarbejdere vil vi kalde os ;)
 
David sagde:
Vad får man tjäna penge på i Sverige forresten? Lottovinster?
Lottogevinster og idræt, så er det stopp.
 
lindstrom sagde:
Lottogevinster og sport, så er det stop.
Sport er fandeme ikke okay. De er jo alle skrevet i skatteparadiser. Ingen gør det rigtige i dag. Det var bedre før har jeg hørt. De burde skaffe sig et rigtigt job.

;)
 
Nå, udendørs gips ser ud til at være det, der gælder....

Jo apropos ketchup... ;D så tænker vores kære politikere at hæve kapitalgevinstskatten på huse...trist...
 
MathiasS sagde:
Idræt er fandeme ikke okay. De er jo skrevet i skatteparadis allesammen. Ingen gør ret for sig nu om dage. Det var bedre før har jeg hørt. De burde skaffe sig et rigtigt job.

;)
Så var vi tilbage til lottogevinster bare da.

mvh
david
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.