Hej

Håber jeg placerer tråden i den rigtige del. Vi har et hus fra ca. 1931, hvor vi skal renovere gamle badeværelser, der har plastikgulv. Vi har talt med firmaer, der siger, at fliser og klinker bliver bedst, og det skal gå godt med hensyn til vægten.

Men jeg kan ikke lade være med at være lidt nervøs over vægten og om bjælkerne kan klare det, indser, at jeg burde have spurgt tidligere i processen, men bedre sent end aldrig.

Badeværelset der renoveres, ca 5kvm
Plan tegning af hus fra 1931, viser badeværelsets position og strukturen under med markering af bjælker.

Etagen nedenunder, med omtrentlig position af badeværelset samt spændvidde(?)/ længde på rummet nedenunder.
Plantegning af et hus, viser stueplan med placeringsnoter og mål, markering for badrummets position i forhold til bjælker og afstanden mellem dem.

De er begyndt at regulere, men det ser ud til at være 60cm mellem de gamle bjælker.
Renoveringsprojekt: Udsigt til loftkonstruktion og rør i et badeværelse under renovation. Afstand mellem bjælker ca. 60 cm.

Jeg antager at bjælkelaget hviler på solide plankevægge? Vi har præcis samme planløsning fra 1938, og både det tidligere badeværelse fra 09 og det nye fra i år har haft klinker på flydespartlet sokkel med to lag gulvspån uden at svigte.

• Synes
gargamelsbadru
  • Laddar…
S Småbrukaren sagde:
Jeg antager, at bjælkelaget hviler på solide plankevægge? Vi har præcis den samme planløsning fra 1938, og både det tidligere badeværelse fra 09 og det nye fra i år har haft klinker på flydespartlet sokkel med to lag gulvspån uden at svigte.
Tak for svar

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.