Hej!
Jeg er ved at renovere mit køkken. Jeg har købt et helt nyt køkken. I stedet for traditionelle fliser eller anden lignende vægbeklædning, valgte jeg det mest ukonventionelle - at lægge dekorationssten, som desuden er lavet af gips - se artikel "Avella" fra Hornbach.
Denne dekorationssten skal altså limes mellem vægskabe og bordskabe samt over vægskabene. Inden jeg valgte denne løsning, var jeg klar over, at dette sandsynligvis var det mest upraktiske materiale til netop dette formål. Alligevel valgte jeg det af æstetiske grunde, og det kommer til at se meget flot ud med downlightsne ovenover. Jeg valgte æstetik fremfor funktion simpelthen.
Det store spørgsmål er, hvordan jeg skal behandle dekorationsstenen for dels at skabe en fugtspærre, så den ikke "suger til sig" stænk fra kogepladen, dels så den får en "blank" overflade, så den faktisk kan vedligeholdes på en normal og enkel måde? Nogen der har idéer...
Ville være meget taknemmelig for svar, og svar der kritiserer mit valg af vægbeklædning som upraktisk osv. frabedes.. Hørt dette et par gange nu, men jeg giver ikke op.
Tak på forhånd!