DaErkiman DaErkiman sagde:
Blev denna behandling, och efter en första stor-grillning med tilhørende spild af marinade så ser det ud til at fungere. Bare at tørre af og efterlod ingen pletter, dog er det blevet lidt sort af varme/sod lige rundt om grillen.

[billede]

[billede]
Sleb du bordplade før? I så fald hvordan?

Ska lige fikse mine

• Udendørs arbejdsbord i træ med ny slebet betontop, integreret vask og vandhane, omgivet af havegræs. Grill og værktøj ved siden af.
  • Synes
Miranda.A og 3 andre
  • Laddar…
Tænkte forsøge at slibe disse væk inden jeg behandler i hvert fald. Værd at leje slibemaskine eller bedre at købe? Eller går det?

• Grå overflade med ujævnheder og små huller, muligvis beton. Ser slidt ud og kunne kræve slibning før behandling.
P Petter J sagde:
Opfølgning på vores bordplade, hvis nogen anden er interesseret i en betonplade.
Efter kontakt med forhandleren kom vi frem til, at det sandsynligvis var fordi vi vådslipede (800) efter første strygning, at ruheden opstod. Vi sleb alt ned og gentog processen med tre strygninger, og nu fungerer det perfekt! Det er gået ca. to måneder, og vandet perler sig, og indtil nu har der ikke været en eneste plet på pladen trods både citron, eddike og fedtstænk.
Tak for en god tråd. Brugte I maskine eller sleb I i hånden, når I sleb bordpladen igen? Antar, at det var med vådslip papir. Hvilken dimension eller hvad man siger?

Så undrer jeg, om I påfører behandlingen med pensel, rulle, eller sprøjter? Samt hvor længe I venter mellem de forskellige strygninger?

Håber på svar.

Alt godt.

T
Hej, jeg tror jeg brugte grovhed 40 almindeligt sandpapir, men med vand. Behandlede overfladen med "stenfix" (obs de har forskellige sorter) brugte den gule side på skuresvampen. Gjorde det 3 gange. overfladen blev mættet mellem behandlingerne.

M MrLanderstedt sagde:
Tænkte prøve at slibe disse væk inden jeg behandler i hvert fald. Værd at leje slibemaskine eller bedre at købe? Eller går det?
Hej MrLanderstedt. Har samme problem, fik du en fin overflade til sidst? Hvis ja, hvordan gjorde du? Overvejer at tage rondelsliberen og køre ned 2-3 mm. Mvh Henrik

Jeg begyndte at skifte væg på hytten i stedet,

Ringede til et firma, der ikke anbefalede, at vi skulle leje en "proffsslip", da den ville æde betonen op..

men jeg prøvede at fylde hullerne med hvid epoxy og så sliber jeg med en almindelig excentersliber og almindeligt slibepapir. Det tager lang tid, og jeg synes ikke det er blevet så pænt indtil videre.

Har købt hus og fået flere kids, så projektet har fået lov til at hvile.. men skal ud i slutningen af sommeren og håber, jeg kan gøre det færdigt da. Overvejer at købe bedre slibepapir via Wish. Læste om det i et forum/facebookgruppe. Hører fra mig, når jeg er kommet videre desværre måske ikke så meget hjælp..

• Synes
HenrikV77
  • Laddar…
M MrLanderstedt sagde:
Jeg begyndte at skifte væg på hytten i stedet,

Ringede et firma som ikke anbefalede, at vi skulle leje en "proffsslip", da den ville spise op betonen..

men jeg prøvede at fylde hullerne med hvid epoxy og så sliber jeg med en almindelig excentersliber og almindeligt slibepapir. Det tager lang tid og jeg synes nok ikke det er blevet så pænt indtil videre.

Har købt hus og fået flere børn så projektet har fået hvil.. men jeg skal ud i slutningen af sommeren og håber jeg kan gøre den færdig da. Overvejer at købe bedre slibepapir via Wish. Læste om det i et eller andet forum/facebookgruppe. Giver besked når jeg er kommet videre desværre måske ikke så meget hjælp..
Mange tak for svaret, held og lykke med projektet

P Petter J sagde:
Opfølgning på vores bordplade, hvis nogen anden er interesseret i en betonplade.
Efter kontakt med forhandleren kom vi frem til, at det sandsynligvis var på grund af, at vi vådslibte (800) efter første lag, at knudret dukkede op. Vi sleb alt ned og gentog processen med tre påføringer, og nu fungerede det perfekt! Der er gået ca. to måneder, og vandet perler sig, og indtil videre er der ikke kommet en eneste plet på pladen trods både citron, eddike og fedtsprøjt.
Hej, jeg leder efter, hvilken type behandling du gjorde her, men jeg kan ikke finde det. Hvilket middel/metode brugte du til dette?
Mvh
Jonas

K Krusesson sagde:
Hej, jeg leder efter hvilken type behandling du udførte her, men jeg kan ikke finde det. Hvilket middel/metode brugte du til dette? Mvh Jonas
Hej, jeg brugte dette middel. Nu efter fire år er vi nødt til at slibe ned og give det en ny behandling, hvilket føles helt ok med tanke på, at det er vores køkkenbord, som vi bruger dagligt.

https://www.xlbygg.se/produkt/impre...UBaoyOyUO-L7FiHw1h7OePASly4Q_3PBoCvK8QAvD_BwE

• Synes
Krusesson
  • Laddar…
D Den ofrivillige snickaren sagde:
Sleb du bordplade før? I så fald hvordan?

Skal lige til at ordne mine

Hvor tyk er pladen? Hvad har du brugt til armering? Og hvad bruger du, hvor du skal have hullerne?

P Petter J sagde:
Hej, jeg anvendte mig af dette middel. Nu efter fire år er vi nødt til at slibe ned og give det en ny behandling, hvilket føles helt ok med tanke på, at det er vores køkkenbord, som vi bruger dagligt.

[link]
Opdatering. Efter at vi begyndte at slibe rent for at kunne anvende Hey'di Top igen, besluttede vi os for, at vi aldrig ville gennemgå det igen. Trods slibemaskine tog det flere timer, da sandpapiret satte sig fast næsten med det samme. Vi valgte i stedet bivoks, og resultatet blev meget godt! Altså, det står ikke imod citrus lige så godt (det bliver plettet, hvis du ikke tørrer det op inden for 10 sekunder), men fordelen er, at du kun behøver at slibe på pletten let og så tilføje bivoks på det udsatte sted, så er pletten væk.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.