Har tænkt montere belysning på maskinhallen som er bygget af sandwichpaneler øverst. Tænkte sætte klassiske 'gårdslamper'. Dvs. en armatur ude på en ca. 30-50cm lang 'arm', hvor 'armen' har en fastgørelsesplade med oftest 4 huller beregnet til type fransk bolt (8-10mm) til at skrue i en ladevæg af træ.

Har været i nogle byggemarkeder og forsøgt at spørge om det bare er at bruge almindelig pladeskrue, men får meget vage svar. Pladeskrue bliver desuden meget lille i forhold til hullerne i fastgørelsespladen.

Sandwichen er 120mm tyk og består af plade-skum-plade, og jeg er selv meget tvivlende over for at fæste noget så tungt i kun yderpladen? Skal jeg bruge gennemgående? Eller findes der nogen slags 'specialskrue'?

Jeg ville anbefale at bruge gennemgående skrue med møtrik og firkantskive på indersiden. Pladen er så tynd, at det er svært at få noget tungt til at sidde fast, specielt på en arm som i dit tilfælde.

Sæt en plywoodplade på indersiden ellers vil møtrik og skive krybe gennem væggen. Så plejer vi at gøre på arbejdet.

Bore lige igennem og sæt vikarmbøjler

Story tak for svarene :-) Jeg følte, at jeg var kørt fast, men nu har jeg meget gode tips om, hvordan jeg kan føle mig tryg ved, at tingene ikke falder ned i den næste storm...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.