Ginflyer sagde:
P-Plads: Hvad koster disse?
ca 200:- inkl moms bør de ligge på og passer i std.fæste typ Starret, Bahco, Biltema mfl.

200 pickadållår er jo en ren handel. En sådan må jeg have :)

Ginflyer>Lav en skabelon i masonit eller mdf i stedet og brug skabelonstyringen mod skabelonen.

/Kent

Snedkerboden: Det er jo også en måde. Herligt med kreativiteten i dette forum.

Jeg købte mig en hulsav. De havde ingen Luna hjemme, men vel Dewalt.. 290:- pruttet og klart for en 57mm hulsav samt en holder til denne.

• Dewalt gul 57mm hålsav med skarpe skærekanter, bruges til præcise runde udskæringer i træ.
  • En sort metalbor til en boremaskine, sandsynligvis en Dewalt 57mm hulsave med holder, placeret i et hvidt baggrund.
Tillykke! Nu blev jeg lidt misundelig... Vil have!

Held og lykke med hullavet!
MVH
Ronnie

Det jeg bemærkede på de lidt billigere var, at tappen du skal sætte i "chucken" er helt rund. Den holder ikke ordentligt fast efter et stykke tid, så den begynder at snurre. Jeg blev vanvittig, da jeg brugte sådan en og brugte et par hundrede kroner på en "rigtig" :) som havde fasaderede sider, der bed fast i boremaskinen.

De Walter han er sekskantet han ;)

Starret åsså...
(finnes dog med flere forskellige beslag)

For mig har det fungeret godt med først at bore/save halvdelen fra den ene side og så den anden halvdel fra den anden side (centrumborens hul styrer jo det hele). Ved egentlig ikke hvorfor, men måske påvirkede friktionen fra siderne ret meget.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.