Vi er i gang med at bygge et 25 kvm stort komplementbeboelseshus med loft. Men vi har nogle overvejelser omkring, hvordan tagkonstruktionen skal se ud for at opnå så meget loftshøjde som muligt i loftet.
AREAL: 25 kvm (4 x 6,25m)
RYGNINGSHØJDE: 4 meter
TAGHÆLDNING: 15 grader
Trist at man klager på et frit forum, at man venter 8 timer og derefter bliver sur over, at man ikke har fået svar. Jeg har svært ved at forstå spørgsmålet, men jeg er ingen konstruktør. Masser af fine billeder, men vanskeligt for mig at danne mig en opfattelse af, hvad de skal vise.
Byggehøjden skaber problemer. 4 meter er ikke meget. Den måles fra jordoverfladen. Skal du følge Marres råd, må du grave pladen en meter ned i jorden. Det bliver lidt som at gå ned i en hyggelig jordkælder. Gør du det, får du et loft med ståhøjde. Har klar potentiale, hvis du spørger mig. Sjovt med overraskende løsninger, som ingen forventer. Torvtak så forsvinder hele huset visuelt for at åbne sig op, når man træder gennem døren. Sjovt.
Har dog meget svært ved det der kasseformede, vil være arkitekttegnet hus. Ser kun B ud ifølge mig. Hvis det er tilfældet, skal det være et virkelig kostbart arkitekttegnet hus, hvor alt følger en tråd.mm eller et klassisk hus.