Er i gang med renoveringen af vores bagovn og skal snart begynde at mure de skifter i hvælvet op, som var slået i stykker. Til det har jeg brug for et antal sten, der er skåret diagonalt fra kortside til kortside. Samt nogle tyndere sten.
Hvilken metode anbefales for at skære disse?
Det drejer sig om maksimalt 10-15 sten.
Jeg har overvejet om den store vinkelsliber med en diamantklinge kunne være noget, men måske har nogen en bedre metode.

Da det er stortegel, der er ca. 15 cm i bredde, skal man jo komme et stykke ind for at få det til.

Din overvejelse fungerer perfekt!

• Synes
PerManent
  • Laddar…
Jeg har brugt diamantskive, det støver en del, men man kan nok vande lidt under skæringen, så undgår man det værste.

Vinkelsliber med diamantskive fungerer fremragende, selvom det støver meget.

Men hvis man vil slippe for vinkelsliber og støv, findes der et godt "muskeldrevet" værktøj man kan bruge? Murarhammeren er ikke så god til præcisionsskæring...

Knække dem over knæet?

P
Motorsav med tilsluttet haveslange hvis flow reguleres med en ventil på saven. Den kan lejes hos bl.a. Cramo og gør arbejdet hurtigt og støvfrit.

MathiasS sagde:
Knække dem over knæet?
Som sagt, når murhammeren ikke er nok. Over-knæet-metoden er jeg allerede bekendt med.

I
Hvis det kun drejer sig om 15 sten, kan du gå til et stenhuggeri, der laver gravsten og få dem skåret. Støver slet ikke :rolleyes:

imported_Byggaren sagde:
Om det bare gælder 15 sten kan du gå til et stenhuggeri som laver gravsten og få dem kappet. Støver slet ikke :rolleyes:

tester med vinkelharry først

En murstenssaks måske? Ellers fungerer diamantskiven jo også godt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.