Hej!
Jeg skal påføre vattenglas k12 på mit betonggulv udendørs. Man skal fortynde det først 1:5, derefter 1:4, 1:3, 1:2 og måske 1:1, hvis det ikke allerede er mættet.
Jeg kan forestille mig, at den første påføring ved 1:5 vil suge meget, og derfor undrer jeg mig over, hvilken metode der ville fungere bedst til at påføre vattenglaset med? Er det at hælde det ud og derefter fordele det med en kost, eller skal man rulle det ud? Eller skal man bruge en tryksprøjte?
Er der nogen med erfaring med netop Vattenglas k12?
Jeg skal påføre vattenglas k12 på mit betonggulv udendørs. Man skal fortynde det først 1:5, derefter 1:4, 1:3, 1:2 og måske 1:1, hvis det ikke allerede er mættet.
Jeg kan forestille mig, at den første påføring ved 1:5 vil suge meget, og derfor undrer jeg mig over, hvilken metode der ville fungere bedst til at påføre vattenglaset med? Er det at hælde det ud og derefter fordele det med en kost, eller skal man rulle det ud? Eller skal man bruge en tryksprøjte?
Er der nogen med erfaring med netop Vattenglas k12?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 227 indlæg
Tryksprøjte. Juster mundstykket, så det bliver en grovere bruse, ikke tåge.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 227 indlæg
Lidt tykkere, men det er ikke noget, der påvirker påføringen. Du bør dog lægge det på, når det er køligt og vindstille, så det ikke tørrer for hurtigt eller blæser væk. Løsningen skal trænge ned i porerne og gøre betonen mere eller mindre vandtæt. Hvis du alligevel får små pytter, kan en almindelig kost være nyttig til at sprede væsken ud.T trasan sagde:
Ja det kan du have ret i, tak for tipsene.Johan Gunverth sagde:
Lidt tykkere, men det er intet, der påvirker påføringen. Derimod bør du nok lægge det på, når det er køligt og vindstille, så det ikke tørrer ud for hurtigt eller blæser væk. Løsningen skal trænge ned i porerne og gøre betonen mere eller mindre vandtæt. Hvis du alligevel får små pytter, kan en almindelig kost være nyttig til at sprede væsken ud
Klik her for at svare