Skal støbe et par fundamenter og stolper til kommende udhus, og jorden dette skal ske i er nu pakket med makadam og knust, mellem 0-100 afhængigt af dybde.
Hvad er den bedste måde at tage sig ned i dette på? Er det graving med spade, der gælder? Der, hvor fundamentet skal ned, skal der jo frilægges en ca. 60x60 flade, på 60 dybde, men hvor almindelige stolper skal ned, ville det jo have været smart at bore, men antager, at det ikke går...
Hvad er den bedste måde at tage sig ned i dette på? Er det graving med spade, der gælder? Der, hvor fundamentet skal ned, skal der jo frilægges en ca. 60x60 flade, på 60 dybde, men hvor almindelige stolper skal ned, ville det jo have været smart at bore, men antager, at det ikke går...
Medlem
· Västra götaland
· 118 indlæg
Hvis det nu er pakket godt, så hvorfor grave sig ned?
Lej en kerneboremaskine med kernebor af passende dimension, så er du nede på ingen tid og bare nemt kan grave ud det, der er i centrum af "hullet". Gjorde sådan, da jeg skulle sætte pæl til hegn. Jordboret var helt umuligt takket være mange sten og en del rødder osv. i jorden. Med kernebor gik det som en dans på roser. Boret cirka 50 huller på den måde.
Gammalt inlägg, men jag ser att du fortfarande är aktiv 
Hur djupa och stora hål borrade du ? Hur fick du upp materialet ?
Hur djupa och stora hål borrade du ? Hur fick du upp materialet ?
T thomasx sagde:Hyr en kärnborrmaskin med kärnborr av lagom dimension, så är du nere på nolltid och bara att enkelt gräva ur det som blir i centrum av "hålet". Gjorde så när jag skulle sätta plint till staket. Jordborren var helt omöjligt tack vare mycket sten och en del rötter etc i marken. Med kärnborr gick det som en dans på rosor. Borrade nog ca 50 hål så.
T thomasx sagde:Hyr en kärnborrmaskin med kärnborr av lagom dimension, så är du nere på nolltid och bara att enkelt gräva ur det som blir i centrum av "hålet". Gjorde så när jag skulle sätta plint till staket. Jordborren var helt omöjligt tack vare mycket sten och en del rötter etc i marken. Med kärnborr gick det som en dans på rosor. Borrade nog ca 50 hål så.
Klik her for at svare