Jeg vil skifte fliserne i vores køkken.

Jer, som engang har fjernet fliser. Er det muligt at gøre det uden at ødelægge hylden, der er omgivet af fliser, eller skal jeg købe en ny hylde også?

Se billede nedenfor.

• Synes
sweac
  • Laddar…
Hvid hylde i køkken monteret under et overskab med glaslåger, belysning under hylden og lyse fliser på væggen bagved.

Ingenting er umuligt så længe man tager det forsigtigt.

Forsøg at fjerne hylden først, hvis det er muligt, hvis det ikke fungerer, kan I måske emballere den med et beskyttende lag, så den ikke bliver ødelagt.:)

Er det ikke mindre arbejde at save stykker med en multisav lige igennem gipsen og tage større stykker ud?

Tak for hurtigt svar! Det lyder som om, at jeg ikke behøver at købe en ny hylde uden at have forsøgt i det mindste.

Enk Projektet sagde:
Er det ikke mindre arbejde at save stykker med en multisav lige igennem gipsen og tage større stykker ud?
Du svarede i den forkerte tråd, ikke? Ingen gips her tror jeg.

S
Marlen Eskilsson sagde:
Du svarede i den forkerte tråd, hva'? Ingen gips her tror jeg.
mener nok at det er gips bagved pladerne.

Marlen Eskilsson sagde:
Du svarede i den forkerte tråd, hva'? Ingenting gips her, tror jeg.
Svarede i den rette tråd men vidste ikke, at der ikke var gips bagved....:o

S
jeg håber, at I ikke har en platta bag hylden.

det er bare på med sikkerhedsbriller og hansgkar. hammer/slædehammer og mejsel. kan gå med lille bilmaskine på de større områder

Aha, så forstår jeg. Nej, det er en ydervæg af muret tegl bagved. Jeg er ikke så bekymret for det, der er bagved, men mest for hylden og måske skabene.

T
Er hylden sat før eller efter fliserne?

Ellers kan man jo sætte nye fliser på de gamle, ikke altid det fungerer, hvis det bygger for meget på rustfri køkkenvask m.m.

Ja, hylden blev sat op før fliserne. Hmm, det føles som om det måske ville bygge for meget at sætte fliserne ovenpå. Hylden er ikke så dyb.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.