Har en støbt altan på vores hus fra -45.
har tidligere været en revne og mangler en del af betonen på undersiden, i nat faldt der yderligere stykker ned.

Hvad skal jeg gøre ved det? Kan det repareres så det sidder fast, eller skal jeg rive det ned og bygge det op i træ i stedet?

Der er hul lige gennem gulvet nu, så det burde være muligt at forme under og hælde i ovenfra, spørgsmålet er om det holder?

Revnet betonbalkon fra 1945 med manglende stykker, afslørende armeringsjern. Skader på undersiden med hull gennem gulvet.
Billede af en gammel balkon fra 1945 med revner og manglende beton i undersiden, hvor der er faldet flere stykker ned. Sollys skinner på overfladen.

Hvordan føles træet? Er det kun overfladen der løsner, eller er træet under råddent?

Det er intet træ, er helstøbt.

Undskyld, så ud som mørke reglar uden ytputset på billedet.

Et gæt:

Armeringsjernet ruster og sprænger betonen, hvorefter stykker løsner sig.
Det kunne måske hjælpe at se over, hvordan regn og fugt ledes bort.
At det "styrter" ved yderkanten af altanen behøver jo ikke betyde, at det er lige så slemt tættere på væggen.

Men OBS! Jeg er absolut ingen ekspert på dette.

Riv hele lortet så ingen kommer til skade...måske gem bef armering indtil videre...tag derefter stilling til om der skal støbes en ny eller bygges i træ...

• Synes
Nyfniken og 1 anden
  • Laddar…
Fugtspærren har gjort sit i altanen, så uden at skifte den er det ingen idé at gøre noget.
Dog ser det ret langt fremskredent ud, så det er nok nedrivning der gjenstår.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.