Hej.

Jeg har tænkt mig at åbne op mellem to lejligheder i et hus fra tyverne. Lejlighederne ligger på anden sal. Under os er der en lejlighedsetage, en stueetage med skralderum og butikslokaler samt under det er der garage. Over os er der yderligere tre lejlighedsetager + loft.

Jeg har haft en ingeniør på stedet, der har vurderet, at væggene med størst sandsynlighed ikke er bærende. Vurderingen blev baseret på, at de aktuelle vægges tykkelse er lille, ca. 15 cm, samt gulvbræddernes retning. Jeg har også haft en håndværker her, som har gjort den samme vurdering som ingeniøren.

Væggene, der skal rives ned, er rødmarkerede på skitsen. Gulvbræddernes retning er langs den korte side af husfacaden, dvs. ikke langs med den største væg, der skal rives ned.

Planen er så at indsætte en dobbeltdør i den tilbageværende væg, og forhåbentlig bliver slutresultatet godt efter det.

Jeg tænkte bare at lave en ekstra kontrol ved at høre, hvad I på dette forum tror. Om I er enige med ingeniøren, eller om der er forbehold?

Tak på forhånd!

• Skitse af lejlighedsplan fra 1920'erne, med røde markeringer for vægge planlagt til nedrivning for åbning mellem to lejligheder.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.