Nu har vi gået og købt et 1947 funkishus. Vi vil gerne modernisere og fjerne nogle vægge. Vi tror, at midtervæggen er den bærende væg (hvor også skorstenen går), men vil gerne høre hvad I tror
Originaltegninger, 1947:
Kælder med fundamentdetaljer, 1947:
Tegninger fra hvordan huset ser ud i dag:
...hvordan vi gerne vil gøre:
Rød: fjern væg - I dag har man allerede fjernet halvdelen af væggen Grøn: sætte væg - genskab væggen som fandtes i 1947 Blå: åbninger - skabe en åben hall
Det burde ikke være nogen problemer, men jeg ville gerne vide lidt mere om byggemetoden. 1) Materiale i ydervægge og indervægge (kan have forskellige udseender afhængigt af placering). 2) I bv er væggen mellem spisestue og dagligstue fjernet. Er den erstattet med noget?
Det borde nte vara några problem, men jag skulle vlja veta lite mer om byggnadssättet. 1) Material i ytterväggar och innerväggar (kan ha olika utseenden beroende på läge). 2) I bv är väggen mellan matsal och vardagsrum borttagen. Är den ersatt med någonting?
1) Materialet er mursten i ydervæggene (“cavity wall”). I indervæggene er det også mursten men tyndere vægge.
2) Ja det er stadig en bjælke i loftet mellem spisestue og dagligstuen, hvor man har fjernet den væg. Var hvad fik os til at gætte at den væg burde være bærende gennem huset.