Hej!

Bor i 2 plansvilla fra 1977 Vi overvejer at rive nogle rum ned på plan 2 og undrer os, om I tror, at denne er bærende?

Det er SALTAG med taghældning 18.4. Huset er ikke tilbygget nogen gang.

Se vedhæftede billeder med markeret væg.
Tak!

• Plantegning af husets anden etage med markerede vægge. Viser stuen, soveværelser og badeværelse. Diskuterer om en væg er bærende.
  • Planløsning af husets anden etage med markeret væg for vurdering af bærestatus; viser rumopdeling inkl. to soveværelser, walk-in-closet, stue, køkken og WC.
  • Plantegning af et enfamiliehus fra 1977 med markerede vægge i overetagen med rød pen, med fokus på et sadeltag og bærende vægge.
BirgitS
Hvis det stemmer, at det er fagværksbjælker, så er ingen indervægge på planet nedenunder bærende. Derimod kan vægge være stabiliserende og nødvendige for at forhindre, at ydervægge bøjer sig udad.

Ovenstående gælder ikke, hvis det er en eller anden form for elementhus.

Tillæg: Så skal I åbenbart også ændre trappen, og der kan der være bærende dele for at holde bjælkelaget oppe omkring åbningen.

BirgitS BirgitS sagde:
Hvis det er korrekt, at det er fagværksspær, så er ingen indervægge på etagen nedenunder bærende. Derimod kan vægge være stabiliserende og nødvendige for at forhindre, at ydervægge bukker udad.

Ovenstående gælder ikke, hvis det er en slags elementhus.
Tak for info, gælder det også, hvis det er w-spær?

BirgitS
W-takstolar er normalt fagværkstakstoler.

BirgitS BirgitS sagde:
W-spær er normalt fagværksspær.
Jeg tænkte på den, som du skrev (kan vægge være stabiliserende og nødvendige for at forhindre, at ydervægge bøjer sig udad.)

Herregud! Du tænker altså på at fjerne 3 soveværelser? Jeg kan virkelig ikke forstå, hvordan man får den idé. Du gør naturligvis, som du vil, men jeg er ret sikker på, at værdien af huset falder betydeligt.
Væggene er tilsyneladende ikke bærende.

A AG A sagde:
Herregud! Du tænker altså fjerne 3 soveværelser? Jeg kan virkelig ikke forstå, hvordan man får den idé. Du gør naturligvis, som du vil, men jeg er ret sikker på, at værdien af huset falder betydeligt.
Væggene er tilsyneladende ikke bærende.
jeg har allerede bygget 2 flere soveværelser (se billeder)

O okaenrique sagde:
Hej!

Bor i 2 plansvilla fra 1977 Vi overvejer at rive nogle rum på plan 2 og undrer om I tror, at denne er bærende?

Det er SADELTAK med taghældning 18.4. Huset er ikke tilbygget nogen gang

Se vedhæftede billeder med markeret væg.
Tak!
Fjerne tre rum??!! Oj da.

O okaenrique sagde:
jeg har allerede bygget 2 ekstra soveværelser (se billeder)
Du er tilgivet, missede den detalje på tegningen😄.

• Synes
okaenrique
  • Laddar…
BirgitS
O okaenrique sagde:
jeg tænkte på den som du skrev (kan vägge være stabiliserende og nødvendige for at forhindre, at ydervægge bøjer udad.)
Ja, det gælder også ved fagværkstagstole.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.