Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Næppe. Hvornår er huset bygget?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Helst kan man se en armeringsritning for at sige noget med bestemthed. Fra hvilket år er tegningen, du viser, og hvem har lavet den?
J justusandersson sagde:
håber det kan gøre dig klogere.J justusandersson sagde:
murblokkene er 7 cm + puds.
Jeg troede først, det var letbetonvæg
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Letbeton var ikke så almindeligt i 1939. Tegningen er en ombygningsplan fra 1985 fra Contectons arkitektkontor, så den må betragtes som pålidelig. Jeg tror, I kan tage væggen ned. Sjovt nok ved jeg, hvilket hus det er, da jeg er født og opvokset i Trollhättan.
hvor sjovt! Hvilken lille verden Jeg er flyttet hertil fra Danmark, og nu skal vi i ferien lave lidt om derhjemme.J justusandersson sagde:
Jeg blev lidt overrasket, da jeg så, det ikke så ud som letbeton, og da blev jeg usikker. Foreningen har dog godkendt, at vi tager den ned. Men vil jo stadig ikke ødelægge bygningen.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Det er nok en form for slaggsten. Man skal ikke udgå fra væggens tykkelse, når man vurderer, om den er bærende eller ej. Havde det været en trævæg, kunne man have sagt det direkte, eftersom huset har bjælkelag af armeret beton
Jeg er meget taknemmelig for dine input. Jeg havde planlagt, at væggen skulle ned i dag, men jeg tror, vi må undersøge det lidt nærmere. Jeg var helt sikker på, at der ville være letbeton under tapetet.J justusandersson sagde:
Jeg tænkte også på plantegningen, da væggen er meget tynd ved siden af den tykke betonvæg. Den fik vi faktisk også “go” til at lave hul i, bare vi skulle hyre professionelle. Den tanke har vi dog opgivet mht. pris mv.
Klik her for at svare




