Hej

jeg vil lave om i huset og spørger mig selv, om den indrammede væg kan være bærende eller ej.
Tagspærene er gitterspær eller W-spær
 
  • En arkitekttegning af et hus med en gul cirkel om en væg, muligvis bærende.
Sandsynligvis ikke bærende.
 
Hvor sikker kan man være ud fra tegningen?
 
Kiiiii Kiiiii sagde:
Hvor sikker kan man være ud fra tegningen?
Tegningen siger intet om tagkonstruktionen eller væggens "bære eller ikke bære".
Oplysningen om gitterspærrer derimod, lover mere, disse plejer generelt at være fritbærende, dvs. støtte kun på ydervæggene.
 
I et etplanshus med W-spær er normalt ingen skillevægge bærende. I dette tilfælde er grundplanen lidt kompliceret med to vinkelarrangementer, så det er ikke sikkert, at spærene kun hviler på ydervæggene. Et udvendigt foto fra havesiden, der viser tagformen, kan være oplysende.
 
Den ene vinkel er garagen. Til den anden vinkel er der en limtræsbjælke.
Så kan jeg være rolig med andre ord?
 
  • Synes
larsbj
  • Laddar…
Ja.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.