Jeg skal nedtage en væg i min ejerlejlighed. Jeg har fået fat i tegninger, men jeg kan ikke afgøre, om væggen er bærende eller ej. Hvordan kan man se det? Den føles som en almindelig ”indervæg” med gips.
 
  • Planløsning med to soveværelser, markeret med rød pil for mulig fjernelse af væg imellem dem.
BirgitS
Det der er vel bare en plantegning, men for at afgøre om en væg er bærende, så har man brug for sektionsplan, armeringsplan og lignende samt vide, hvornår huset er bygget.

Selv regelstammer der er klædt med gips kan være bærende.
 
Ja, jeg må jage videre efter tegninger...
 
BirgitS
Burde findes på kommunens byggesagsafdeling hvis ikke BRF-bestyrelsen har nogle.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.