Hej. Vi har lige købt hus og vil nu have en 70'er "spaljé", som vi kalder den, ned, men den har sikkert et mere korrekt navn. Nu begynder vi dog at overveje, om den kan have en form for bærende funktion og modtager gerne hjælp i spørgsmålet. Vedhæfter billede af plantegningen.

Mvh
Plantegning af en bolig med en rødt markeret sektion i mellem stue og værelse, mulig spalier fra 70'erne, undersøgelse om bærende funktion.

Stue med trælamelvæg fra 70'erne. Der ses sofa, planter, kommode og legetøj i rummet.
 
Tjek om der er nogen spær, der hviler på den. Gælder 1 planshus.

Dette fordi det ser ud til at være et vinkelhus.

Et besøg kan være en god idé.
 
Under har vi entréplan och ovenfor har vi en krybekælder. Man undersøger tagspær på loftet antager jeg 😉
 
Spalieren ser ud til at indgå i en lige væglinje, så der er risiko for, at den er bærende.
Er der en væg lige under spalieren på indgangsplan?

Protte
 
Tak for din mening, Protte. Der er ingen væg direkte under. Den ser ud til at stå nogenlunde midt i "relaxrummet" nedenunder.
Plantegning, entréplan med gæsteværelse, allrum, hobbyrum, relax-/arbejdsrum, garage, WC, vaskerum, sauna, entre og opbevaringsrum.
 
Mellemetagen kan være så stærk, måske beton, så den kan klare lasten fra overetagen.

Hvor har I kip på taget?

Protte
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.