5,403 læst ·
2 svar
5k læst
2 svar
Bærende væg er fjernet - taget bukker under
Jeg er ved at købe et hus, og overdragelsesbesigtigelsen viste et problem med en bærende væg, der delvist er blevet fjernet. Væggens totale længde er ca. 3,5 meter. Tidligere var der en almindelig dør i væggen, men nogen har tidligere erstattet denne med en åbning på ca. 2,5 meter. Da væggen er bærende, har dette resulteret i, at loftslisterne bøjer nedad (eller svajer) 2-3 cm i midten.
Besigtigelsesmanden anbefaler noget i stil med at "løfte" loftet med en donkraft og derefter indsætte en tilstrækkeligt kraftig bjælke af en slags. Eftersom man også kan se "sætningen" på ydertaget (tagstenene), mente han, at man sandsynligvis også bliver nødt til at fjerne dele af ydertaget i forbindelse med arbejdet.
Dette vil sikkert også påvirke noget af interiøret. Mit grundspørgsmål er, hvad en opgave af denne type kan koste at fikse. Og der mener jeg i alt; interiør, eksteriør, finish. Altså det hele. Jeg har ingen anelse om, hvor jeg skal henvende mig for at kunne få en rimelig omkostningsvurdering. Snakker vi om 50, 100 eller 200 tkr?
Besigtigelsesmanden anbefaler noget i stil med at "løfte" loftet med en donkraft og derefter indsætte en tilstrækkeligt kraftig bjælke af en slags. Eftersom man også kan se "sætningen" på ydertaget (tagstenene), mente han, at man sandsynligvis også bliver nødt til at fjerne dele af ydertaget i forbindelse med arbejdet.
Dette vil sikkert også påvirke noget af interiøret. Mit grundspørgsmål er, hvad en opgave af denne type kan koste at fikse. Og der mener jeg i alt; interiør, eksteriør, finish. Altså det hele. Jeg har ingen anelse om, hvor jeg skal henvende mig for at kunne få en rimelig omkostningsvurdering. Snakker vi om 50, 100 eller 200 tkr?
Her er et link til en anden tråd, der diskuterer et lignende tilfælde (dog uden skader på ydertaget).
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=27567/
Tjek også den tråd, som der linkes til i det første indlæg, så får du baggrundsinformationen i det tilfælde.
Hvis ingen her i forummet kan komme med nogle gode prisoverslag, så må du nok kontakte en entreprenør for et tilbud.
Held og lykke!
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=27567/
Tjek også den tråd, som der linkes til i det første indlæg, så får du baggrundsinformationen i det tilfælde.
Hvis ingen her i forummet kan komme med nogle gode prisoverslag, så må du nok kontakte en entreprenør for et tilbud.
Held og lykke!
Spontant, i mine øjne set, så falder jo husets værdi betydeligt med sådan nogle fejl, der skal udbedres. Jeg synes 200 000 er lavt regnet. Hvem ved, hvad der kan komme til?
Alternativt kræv at sælger ordner det før salg?
Alternativt kræv at sælger ordner det før salg?
Klik her for at svare