Vi holder på at skifte panel på hus og garage, og senere tænkte vi bedre matche bygningernes tag. Ville gerne høre, hvad I tror om bæreevnen i denne W-konstruktion. Der ligger i dag kun pap, og scenarier vi tænker er tegl/beton/båndet plade. Værste tilfælde også sydsiden til højre med solceller tilføjet. Behøver/kan jeg styrke konstruktionen på en relativt enkel måde?
Ser jeg eksempler på svensk træ, er jo overrammen kraftigere end underrammen. I mit tilfælde er garagen udbygget af tidligere ejer, og man gik fra en port og lavhældende tag.
Underramme 2x8”, overramme 120x45. Spændvidde 7,2m og taghældning er mere mod 17 grader end 14.