U Utsliten och utdömd sagde:
Så gjorde vi
Tog hem en skorstensfejare för rådgivning innan.
Putsade murstocken helt lodrät, men rätt grovt, med kalkputs och därefter limmade upp gips med ardex s48, tätskickt och kakel.
tack för input
vilken typ av gips satte ni upp?
 
U
H Hellan10 sagde:
tack för input
vilken typ av gips satte ni upp?
Helt almindelig 13mm
Da inspektøren var på stedet, vidste han ikke om det var okay, men han vendte tilbage og skrev også i vurderingen/protokollen, at det var tilladt, men almindelig papbeklædt ud fra brandsynspunkt.
Vores fliselægger ville også have almindelig papbeklædt, for han sagde, at folien sidder bedre på den end vådromsgips med glasfibervæv.
 
Talte med skorstensfejeren i dag, som mente vi skulle spartle skorstenen op og flise direkte på. Lækkert

Hvordan gør man så med tætningslaget på denne væg? Havde tænkt at bruge folie på resten af rummet, men kan man kombinere rullet og folie, eller hvad synes I er smartest?
 
  • Synes
Claes Sörmland
  • Laddar…
Rickard.
H Hellan10 sagde:
Talte med skorstensfejeren i dag, som syntes vi skulle spartle op murstokken og sætte fliser direkte på. Dejligt

Hvordan gør man så med tætningslaget på denne væg? Havde tænkt at bruge folie i resten af rummet, men kan man kombinere rullet og folie eller hvad synes I er smartest?
Folie overalt?
 
  • Synes
Claes Sörmland
  • Laddar…
Rickard. Rickard. sagde:
Folie overalt?
Tænkte det skulle være andet på den spartlede væg, men det fungerer måske godt at sætte folie også der med samme "lim/tætningslag". Tak
 
Rickard.
H Hellan10 sagde:
Tænkte det skulle være anderledes på den spartlede væg, men det fungerer måske godt at sætte folie der med samme ”lim/tætningslag”. Tak
Bare fordi man må køre uden folie betyder ikke, at man skal. Jeg er egentlig ikke den, du skal lytte alt for meget til, men jeg ville se folie som eneste alternativ her. Eventuelt kan man have brug for at skifte lim eller vælge den rigtige lim for at fungere overalt, det er lidt af en jungle af produkter og alternativer ;)
 
Rickard. Rickard. sagde:
Bare fordi man må køre uden folie betyder ikke, at man skal. Jeg er egentlig ikke den, du skal lytte alt for meget til, men jeg ville se folie som det eneste alternativ her. Eventuelt kan man være nødt til at skifte lim, eller vælge det rigtige lim for at fungere overalt, det er lidt af en jungle af produkter og alternativer ;)
Ja det er ikke helt indlysende. tak for råd!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.