4,962 læst ·
8 svar
5k læst
8 svar
Badeværelsesrenovering - fibercement lig med vådrumsattest...?
Vi har en diskussion derhjemme angående renovering af badeværelse. Min kone mener, at hendes veninde har fået sit gamle badeværelse renoveret med fibercement og dermed også fået udstedt en vådrumsattest. Dette er jeg meget i tvivl om... Men uanset hvad, er jeg interesseret i at forstå, hvordan fibercement påvirker alternativt ikke påvirker tætningslaget...? Bliver det et "bedre" (tættere) badeværelse af at blive beklædt med fibercement, eller er det kun kosmetik...?
I en periode var det ikke tilladt at bruge almindelig kartonbelagt gips ved badeværelsesrenovering. Der krævedes en anden form for plade, og initialt blev der anvendt fibercementplader, for senere at blive erstattet af andre vådrumsplader, bl.a. gipsplader med fiberoverflade.
Det har aldrig påvirket tætningslaget.
Det har aldrig påvirket tætningslaget.
Nej, man sætter ikke nyt tætningslag på eksisterende fliser, mistænker man at tætningslaget er dårligt, river man alt ned først og starter forfra. Præcis som almindeligt i et gammelt badeværelse. Der er ingen forskelle mellem fliser eller microcement i den proces. Man tager ikke chancen med risikoen for at få dobbelt tætningslag. Som sagt ovenfor, microcement påvirker ikke vådrumscertifikatet hverken mere eller mindre sammenlignet med fliser/klinker.
Klik her for at svare