Sidder og skitserer på kommende hus og plantegning.
2-plans hus. Hvordan ser selskabet på at have badeværelse (WC, bruser, badekar) ovenover køkkenet?
Har I egen erfaring?
Det er jo så lyden fra afløbet jeg overvejer.
Er det muligt at "bygge væk" lyden i mellemetagen? Mellemetagen vil blive bygget i træ.

Åsa Lund
Det er nok ingen stor risiko for, at der er helt fyldt i køkkenet og badeværelset samtidigt?

Åsa Lund sagde:
Det er nok ingen stor risiko for, at det er fuldt i køkkenet og badeværelset samtidig?
Jo, desværre kan det være sådan. 3 børn med venner, gæster osv...
Jeg er egentlig ikke så følsom. Men har jeg chancen for at påvirke ved nybyggeri, så vil jeg gøre det.

tullemannen sagde:
Jo desværre kan det være sådan. 3 børn med venner, gæster osv...
Jeg er egentlig ikke så følsom. Men har jeg chancen for at påvirke ved nybyggeriet, så vil jeg gøre det.
Isolér afløbsrørene, så bør det ikke være nogen større bekymringer. Det lyder som regel, når det løber nedad. Det rør bør jo placeres i en skakt, som kan isoleres ret ordentligt.

falkn sagde:
Isoler afløbsrørene så bør der ikke være større problemer. Det larmer som regel, når det løber nedad. Det rør bør jo ende i en skakt, der kan isoleres ret godt.
Afhængigt af tykkelsen af bjælkelaget (som jeg ikke kender endnu), overvejer jeg at sætte kortlinger under afløbsrørene (ikke i kontakt med hinanden) og derefter sætte flere lag gips mellem bjælkerne. På den måde kunne det blive til 4-5 lag gips i alt under afløbsrørene (inkl. loftet). Jeg har set, at der findes "lydisolerede" afløbsrør at købe også. Sammen med mineraluld burde det blive ret stille. Men jeg vil ikke have en masse plasken i køkkenloftet.

Lyddæmpede plastafløbsrør plejer ikke at være særligt stille alligevel. Rehaus raupiano plus med gummiophæng er en god begyndelse. Men man skal sørge for, at det monteres i henhold til anvisningerne og ikke har kontakt med bjælkelaget.

https://www.rehau.com/se-sv/bygg-och-anlaggning/tappvatten-och-spillvattensystem/avloppsror#tab1

Eftersom plastrørene er så lette, bliver der meget plasken alligevel, så man skal øge deres vægt med bitumen eller noget andet tungt.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Ljudisolering/Smaltfolie-Bitumen-4-st-2000021214/

Et frit hængende loft med tre lag gips på det burde være tilstrækkeligt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.