Bowser
Dette materiale har siddet bag en kamin i en hytte bygget i 70'erne.
Jeg gætter på asbest på grund af anvendelsesområdet samt fibrene, der kan ses, hvis man kigger på de brækkede kanter.
Det er ikke mig, der har revet dette ned, men jeg skal bare hjælpe med at komme af med affaldet.
Hvad tror I andre?

Edit: selve pladen er som en cementskive.

• En hånd iført handske holder en grå plade, formodentlig asbest, med synlige fibre ved kanten, som ligner en cementplade.
  • En nærbillede af kanterne på en grå cementlignende plade med synlige fibre, muligvis indeholdende asbest, brugt bag en kamin i en 70'er hytte.
Ja, det er jo ikke utænkeligt. Håndter det som om det indeholder asbest eller send til analyse for sikkerhed.

Bedste svar

Høj risiko for, at det er asbest.
Et par ekstra tips udover det sædvanlige med mundbind etc:
At gøre det vådt inden du håndterer det binder støvet midlertidigt. Brug ikke støvsuger. Vådtør hele rummet.
Og vær ikke bekymret unødigt.

• Synes
Rickard.
  • Laddar…
Bowser
Det ligger udendørs og under en presenning og er vådt som pokker. Er ikke bekymret for asbesten som sådan, men nu blev det meget mere besværligt at tage hånd om skraldet:confused:.

Bowser Bowser sagde:
Det ligger utendørs og under en presenning og er vådt som bare pokker. Jeg er ikke bekymret for asbesten i sig selv, men nu blev det meget mere besværligt at tage hånd om skraldet:confused:.
Tjek med genbrugsstationen i din kommune, i vores kommune må du aflevere det på genbrugspladsen gratis som privatperson.

• Synes
Bowser
  • Laddar…
Det er gratis at smide væk i vores kommune også, samt andre kommuner jeg har haft at gøre med. Så det er nok relativt almindeligt at det er sådan.

Kig det op, behøver jo ikke at indebære problemer.

• Synes
Bowser
  • Laddar…
Staffans2000
Eller bryd den i mindre stykker og grav den ned.

• Synes
Bowser
  • Laddar…
Bowser
Ja, der ser man!!
Det var gratis at aflevere det på genbrugsstationen her i Norrtälje!
I min kommune var jeg nødt til at pakke alt sammen i plastikposer og forsegle med tape, møde en gravemaskine som sad i sin kabine med ansigtsmaske, lægge posen i hans skovl som han så kørte væk og dumpede i et hul og dækkede over.

• Wow
Anna_H
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.