Dette materiale har siddet bag en kamin i en hytte bygget i 70'erne.
Jeg gætter på asbest på grund af anvendelsesområdet samt fibrene, der kan ses, hvis man kigger på de brækkede kanter.
Det er ikke mig, der har revet dette ned, men jeg skal bare hjælpe med at komme af med affaldet.
Hvad tror I andre?
Edit: selve pladen er som en cementskive.
Jeg gætter på asbest på grund af anvendelsesområdet samt fibrene, der kan ses, hvis man kigger på de brækkede kanter.
Det er ikke mig, der har revet dette ned, men jeg skal bare hjælpe med at komme af med affaldet.
Hvad tror I andre?
Edit: selve pladen er som en cementskive.
Bedste svar
Høj risiko for, at det er asbest.
Et par ekstra tips udover det sædvanlige med mundbind etc:
At gøre det vådt inden du håndterer det binder støvet midlertidigt. Brug ikke støvsuger. Vådtør hele rummet.
Og vær ikke bekymret unødigt.
Et par ekstra tips udover det sædvanlige med mundbind etc:
At gøre det vådt inden du håndterer det binder støvet midlertidigt. Brug ikke støvsuger. Vådtør hele rummet.
Og vær ikke bekymret unødigt.
Tjek med genbrugsstationen i din kommune, i vores kommune må du aflevere det på genbrugspladsen gratis som privatperson.Bowser sagde:
Ja, der ser man!!
Det var gratis at aflevere det på genbrugsstationen her i Norrtälje!
I min kommune var jeg nødt til at pakke alt sammen i plastikposer og forsegle med tape, møde en gravemaskine som sad i sin kabine med ansigtsmaske, lægge posen i hans skovl som han så kørte væk og dumpede i et hul og dækkede over.
Det var gratis at aflevere det på genbrugsstationen her i Norrtälje!
I min kommune var jeg nødt til at pakke alt sammen i plastikposer og forsegle med tape, møde en gravemaskine som sad i sin kabine med ansigtsmaske, lægge posen i hans skovl som han så kørte væk og dumpede i et hul og dækkede over.
Klik her for at svare