Begyndte at rive gammel vinyltapet ned fra køkkenet, som har siddet siden huset blev bygget i '79. Efter jeg havde revet halvdelen af køkkenet ned, begyndte jeg at tænke på asbest. Ved nogen kyndig, hvor almindeligt det var med asbest i tapet på det tidspunkt?

• Haha
Belastar
  • Laddar…
Meget usædvanligt. Produktion af asbest blev forbudt i etaper frem til 1977 og blev anvendt i meget begrænset omfang frem til 1982, da det blev totalforbudt som byggemateriale. Det blev primært brugt som brandsikring og rørisolering, men også i tag- og etageadskillelsesplader. Så længe du ikke har haft en pejs i køkkenet før, vil jeg sige, at risikoen er minimal.

Det sagt, er den eneste måde faktisk at vide det på at lade analysere, man kan ikke se med det blotte øje, om noget indeholder asbestfibre.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Hvis det var hjemme hos dig, ville du fortsætte med at rive eller sende en analyse?

Billede af hvordan det ser ud når man har delt tapetet

• Billede af vægoverflade efter tapet er fjernet, viser tekstur og lys/skygge effekt.
B Becca5 sagde:
Billede af hvordan det ser ud, når man har delt tapetet

• Glat mur med kornet tekstur og enkelte småhuller, oplyst af varm belysning. Ujævn overflade kan indikere behov for restaurering eller maling.
Ingen kan se på dine billeder, om det er asbest, men oddsene er vel en til en million for, at det skulle være det.

• Synes
zarkov og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.