Jeg skal bygge nogle afgrænsere og "planteringskasser" af lecablokke, 150x190 som jeg tænkte lime med stenlim.
Blokkene skal så pudses (det der bliver over jorden)...
Blokkene har ikke nogen udskæring til armering, så jeg overvejer, om det overhovedet er nødvendigt?
Blokkene skal så pudses (det der bliver over jorden)...
Blokkene har ikke nogen udskæring til armering, så jeg overvejer, om det overhovedet er nødvendigt?
Og hvad kommer på bagsiden, fyldning helt op til kant eller, det er trykket bagfra som fælder en mur, sørg bare for at der er dræning for evt. vand bagved. Hvis vand bliver i masserne kan det fryse lige igennem muren, blive frost og ekspandere, bliver da pres udad, ikke godt, ellers ingen problemer med at ikke armere på så lav højde.
Som du sagde, plantekasser, fyldt indvendigt eller udvendigt? til ca. 5 cm fra overkanten (normalt). Det med at have en platon på indersiden gør, at intet vand kan trænge ind i stenen. Den er gennemtrængelig for vand, og om efteråret tørrer den ikke ud, så frost ikke kan opstå i stenen, godt, så at sætte isolering på ydersiden er lidt overkurs, der sker ikke meget i så lav højde.
Klik her for at svare