41,242 læst ·
130 svar
41k læst
130 svar
Er dette virkelig fagmæssigt udført af en rutineret tømrer?
Medlem
· Västra Götaland
· 17 indlæg

Vi befinder os i en reklamationsproces med et velkendt og landsdækkende firma, der hævder, at dette skulle være fagmæssigt udført. Vi er skeptiske.
Snedkeren har brugt en alt for stor hulsav til apparatdåserne og har ikke engang centreret dåserne i midten af hullerne. Snedkeren og firmaet hævder, at det er sådan, det gøres, og at man løser problemet senere med spartelmasse og fugemasse, "Sådan gør man på byggepladserne", siger de.
Dette skulle i så fald indebære urimelige meromkostninger af tid og materialer, hvem vil betale for det?
Vi er bekymrede for, at konsekvenserne bliver, at spartelmassen revner efter en tid.
Hullet ender udenfor vores Eljo trend afbrydere.
Hvis der er snedkere, malere eller elektrikere derude, er I velkomne til at kommentere og fortælle, om det virkelig foregår sådan på byggepladserne i dag.
Medlem
· Stockholm
· 1 397 indlæg
Haha. "Så det går til på byggepladserne "
Jo tjena...
De har brugt forkert størrelse på dåsefræseren. Der findes størrelser, der matcher dåserne. Maleren må fortælle, hvad det koster, eller også må de gipse om.
Jo tjena...
De har brugt forkert størrelse på dåsefræseren. Der findes størrelser, der matcher dåserne. Maleren må fortælle, hvad det koster, eller også må de gipse om.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 indlæg
Sjuskødesløst, men ikke usædvanligt. Det bliver lidt ekstra arbejde med spartling, men det ses ikke på det færdige resultat. Spartl med samlereb, så det ikke revner.
Som oven skrevet forkert hulsav. Handler det om et hul så er det vel ikke noget problem? Spartle med gipsspartel og male. Det kan ske at der kun var 1 plade og han lavede en fejl. Hvis det var mig selv, der skulle lave hullet, ville jeg ikke have taget en for stor hulsav, men lavet hullet manuelt med gipskniven. Har man gjort flere gange. Jeg er enig i, at det ser sjusket ud for en fagmand.
Medlem
· Västra Götaland
· 17 indlæg
Tømreren har gjort det på 7 ud af 7 apparatdåser og forstår slet ikke vores spørgsmålstegn ved det.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 indlæg
Sjuskete som sagt, men meromkostningen bliver ikke mange kroner. Hvis I har en maler, der udfører jobbet, så bed ham specificere ekstraarbejdet og forsøg at prutte om prisen på fakturaen.
7 af 7 absolut kan man ifrågasätta! Men som sagt mere arbejde for maleren. Lad snedkeren stå for ekstrakostnaden.
Jeg har selv lavet en del huller, og som byggarenemil skriver, bliver det sjældent helt perfekt, så det er bedre at bruge en lidt mindre hulsav og skære det sidste med kniven. Når en tømrer arbejder under tidspres, kan jeg forestille mig, at en for stor hulsav er en fristende genvej.
Pænt er det ikke, men hvad er egentlig fagmæssigt? Når det er spartlet og malet, vil det ikke kunne ses.
Pænt er det ikke, men hvad er egentlig fagmæssigt? Når det er spartlet og malet, vil det ikke kunne ses.
Der findes ingen genvej ved at bruge en 80 dosfräs i stedet for en 70. Går nøjagtig lige så hurtigt.Kallebo sagde:Jeg har selv lavet en del huller og som byggarenemil skriver, så bliver det sjældent helt perfekt uden, det er bedre at bruge en lidt mindre hulsave og skære det sidste med kniven. Når en tømrer arbejder under tidspres, så kan jeg forestille mig, at en for stor hulsave er en fristende genvej.
Pænt er det ikke, men hvad er egentlig fagmandsmæssigt? Når det er spartlet og malet, kommer det ikke til at kunne ses.
Klantet udført, men det der burde man kunne løse med ekstra spartelmasse og slibning. Jeg tror ikke, at det ses noget som helst bagefter. En almindelig apparat, der skal sidde der, er jo også omkring 80mm bred og dækker det meste af det, der eventuelt ses efter, at man har spartlet og malet.
De fleste skader i gips kan løses så pænt med spartelmasse og slibning, at det ikke ses. Det er ikke noget stort merarbejde, det handler om måske en time ekstra. En maler med slibegiraf gør det der glat og pænt.
De fleste skader i gips kan løses så pænt med spartelmasse og slibning, at det ikke ses. Det er ikke noget stort merarbejde, det handler om måske en time ekstra. En maler med slibegiraf gør det der glat og pænt.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Men når først stikkontakten, afbryderen eller hvad det er, der skal sidde der, er på plads, kan man se, at tømreren/elektrikeren sjuskede.
Ellers, so what?
Ellers, so what?