Har hyret en entreprenør som bor i samme område, hvor jeg bor, til et anlægsarbejde. Grund til attefallshus på 30 kvm. Attefallshuset blev transporteret hertil med kranbil med mere. Da der for nylig var blevet gravet der, hvor huset står, vurderede entreprenøren, at det var nok at lægge grus eller makadam, usikker på hvad. Nå, der kom to unge fyre, som jeg forstod aldrig havde gravet en grund med stenplader. Da entreprenøren kom, havde de gravet en ramme rundt, hvor huset skulle stå, hvorefter de måtte komme tilbage dagen efter 4 timer og fyldte hullet med grus og pakkede med maskine. Nu til spørgsmålet, hvad ville dette arbejde koste generelt, eller hvor lang tid ville det tage for en entreprenør at fikse dette, altså ingen gravning, bare grus som blev hentet i nærheden + plader + maskine + hjullæsser.
 
J
Prisen afgøres jo af, hvad I har aftalt inden arbejdets start?
 
Jeg har lidt svært ved at følge med, men hvis du lige har haft en entreprenør der og udført netop dette arbejde, så har du jo svar på, hvor lang tid det tog, og hvad det kostede.

Men lad os gætte på, at du ikke var helt tilfreds med arbejdet, og at du syntes, det tog længere tid, kostede mere, eller blev tvivlsomt udført. Så vil du måske få andres vurderinger for at kunne afgøre, om det forholder sig sådan. Det hjælper din sag at beskrive dit grundproblem tydeligere, så vi ikke famler i mørke.

Du skriver, at fyrene, der kom, aldrig havde gravet en grund med stenplader, men samtidig var der ikke behov for nogen udgravning? Når du skriver "entreprenøren" men adskiller det fra "fyrene", hvad mener du så? Er de to fyre ikke entreprenøren? Eller hvordan hænger det sammen? Er de personalet, der har udført arbejdet, og entreprenøren er den på firmaet, som du har haft dialogen med?
 
  • Synes
Miss Snickare
  • Laddar…
Hemingway Hemingway sagde:
Jeg har lidt svært ved at følge med, men hvis du lige har haft en entreprenør der og lavet netop dette job, så har du jo svaret på, hvor lang tid det tog, og hvad det kostede.

Men lad os gætte på, at du ikke var helt tilfreds med arbejdet, men du syntes, at det tog længere tid, kostede mere, eller blev tvivlsomt udført. Så måske vil du gerne have andres vurderinger for at kunne afgøre, om det var tilfældet. Så hjælper det din sag at beskrive mere tydeligt, hvad dit grundproblem er, så vi ikke famler i mørke.

Du skriver, at de fyre, der kom, aldrig havde gravet en grund med stenplader, men samtidig behøvedes der jo ingen gravning? Når du skriver "entreprenøren", men adskiller den fra "fyrene", hvad menes der så? Er det ikke de to fyre, der er entreprenøren? Eller hvordan hænger det sammen? Er de medarbejderne, der har udført arbejdet, og entreprenøren er den på firmaet, du har haft dialogen med?
Jamen min kære Hemmingway, hvad skal man svare. Jeg undskylder, at jeg ikke er så bevandret inden for byggebranchen, og at jeg ikke udtrykker mig korrekt. Har du svaret på mit spørgsmål?! Hvor lang tid kan det tage at fragte grus 500 m cirka 10 ton og derefter pakke gruset, måle ind og lægge 14 haveplader på. Pronto! Hverken mere eller mindre, ingen gravning, ingen besværligheder. Plant nær vej. Kære hilsener MissSnickare
 
Hej

At flytte 10 ton grus 500 meter tager vel 2 minutter med en lastbil. Men lastbilen skal køres derhen, gruset skal lastes på, og så skal lastbilen køres væk bagefter. Så mindst 1 time vil debiteringen være, sandsynligvis mere.

At lægge gruset ud så det er plant, pakke og lægge pladerne, vil en dygtig gravemaskinefører kunne gøre på mindre end 1 time. Men ligesom med lastbilen, skal gravemaskinen/hjullasteren køres til dig og køres væk bagefter. Hvilket du også skal betale for.
Bliver arbejdet gjort manuelt, vil det tage mig mindst en hel dag, altså 8 timer.

Jeg vil sige, at totalsummen kan være 10000-20000 for det hele.
 
Pjosk75 Pjosk75 sagde:
Hej

At flytte 10 ton grus 500 meter tager vel 2 minutter med en lastbil. Men lastbilen skal køres dertil, gruset skal læsses på, og så skal lastbilen køres væk bagefter. Så mindst 1 time bliver debiteringen, sandsynligvis mere.

At lægge gruset, så det er plant, pakke og lægge pladerne, ville en dygtig gravemaskinefører kunne gøre på mindre end 1 time. Men præcis som med lastbilen skal jo gravemaskinen/hjullasteren køres til dig og køres væk bagefter. Hvilket du også skal betale for.
Gøres arbejdet manuelt, ville det tage mig mindst en hel dag, altså 8 timer.

Jeg ville sige, at totalsummen kan være 10000-20000 for det hele.
 
Hej, og tak for svaret. Gruset blev taget fra området, sandsynligvis allerede betalt af foreningen. Hjullæsseren står også på området, da virksomhedsejeren ofte er hyret af foreningen (Samfälligheten altså), og arbejdet udføres mange gange af yngre drenge fra skolen.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.