15,276 læst ·
18 svar
15k læst
18 svar
Ankermasse for begyndere?
Bedrevidende
· Västra Götalands
· 11 165 indlæg
Ja! Sådan skal det være. Men jeg har ikke haft held indtil nu. Så jeg anbefaler at se det som en bonus og tage højde for engangsbrug.MathiasS sagde:
Nu køber jeg altid det billigste, jeg kan få fat i. I der bruger flere penge kan meget vel have andre, bedre erfaringer.
Bedrevidende
· Västra Götalands
· 11 165 indlæg
Japp. Biltema fungerer. Og bare du har blæst/skrubbet hullet godt ud, så er det nok. Det er muligt at blæse for hånd med et sugerør, hvis du vil det. Det er muligt at skrubbe med en træpind også i værste fald, det afhænger af, hvor god beton du har.P Pettttter sagde:Ok så samme løsning som de andre? Biltemas koster jo 99 vs flere hundre for konkurrenterne så hvis I siger, at den virker, så prøver jeg med den.
Når det kommer til rensning, trist at lægge et par hundrede kroner på en børste og en blæsemanick. Det må da fungere med hvilken som helst smal børste, og at blæse med et sugerør? Eller bliver det ikke godt?
Jeg har brugt Fischer VL, fungerer godt at bruge patronen flere gange ved at skifte dysen.lars_stefan_axelsson sagde:
Hvis TS er bekymret for holdbarheden, synes jeg, han skal droppe overvejelserne om Biltema og hvilke genveje, man kan tage i montagen. Jeg fastholder, at en almindelig ekspansionsbolt med stor margin klarer belastningen, det er tale om her. Jeg antager, at det er tale om et bjælkelag, og da kan betonen vel næppe være alt for dårlig. Og skulle den være det, så hjælper det ikke meget med ankermasse. Tag endelig gennemgående hul og en stor skive på oversiden. Enkelt, billigt og klart bedst holdbarhed.
haha ja, en skive på stuegulvet havde føltes mest trygt!C cpalm sagde:Jeg har brugt Fischer VL, fungerer godt at bruge patronen flere gange ved at skifte dyse.
Hvis TS er bekymret for holdbarheden synes jeg, han skal droppe overvejelserne om Biltema og hvilke smutveje man kan tage i monteringen. Jeg fastholder, at almindelig ekspansionsbolt med stor margin klarer belastningen det drejer sig om her. Antager at det drejer sig om et bjælkelag, og da kan betonen rimeligvis ikke være hvor dårlig som helst. Og hvis den skulle være det, hjælper det næppe med ankermasse. Tag for alt i verden gennemgående huller og en stor skive på oversiden. Enkelt, billigt og overlegen bedste holdbarhed.![]()
Jeg må sige, at jeg har nul styr på konstruktionen, hvordan byggede man et kælderloft i 1947? Bygger man et midlertidigt tag af træ, i med armeringsjern og i med beton, så væk med træet når det er hærdet? Eller på en helt anden måde?
Klik her for at svare