Tomture61 Tomture61 sagde:
#25
Jeg skrev, at strålingen ikke når frem til folien, og det er sandt. Men selvfølgelig kan varme transporteres ved varmeledning til folien, og det er noget helt andet, som jeg har forsøgt at forklare til dig i #27. Mærkeligt at alle andre her forstår det.
End of discussion.
 
  • Synes
Boxer63 og 1 anden
  • Laddar…
Tomture61
T Thomas_Blekinge sagde:
Jeg skrev, at strålingen ikke når frem til folien, og det er sandt. Men selvfølgelig kan varme transporteres gennem varmeledning til folien, og det er noget helt andet, som jeg har forsøgt at forklare til dig i #27. Mærkeligt at alle andre her forstår det.
End of discussion.
Kan være svært at forstå dig, når du i det ene øjeblik forklarer, at varmestråling ikke kan gå gennem træpanel eller lignende.
I det næste øjeblik gør det det.
Hvordan vil du have det 🙄
Mere rygrad at indrømme, når man tager fejl.
Gjorde det selv angående at isolere begge sider på alufolie.
 
Senest redigeret:
  • Vred
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Rickard.
C cpalm sagde:
Ikke for varmestråling, derimod er den jo en fremragende dampspærre med fantastisk alderbestandighed, så jeg tror mere på det spor.
Dvs. forløberen til plasten vi bruger i dag. Der findes jo stadig en del metalfoliebelagt isolering.
Jeg er enig med dig, dvs en tidlig luft- og dampspærre.
Aluminiumsfolie bruges stadig som dampspærre, om end måske ikke i denne form i ekstremt fugtige miljøer med høje krav, fx visse svømmehaller-konstruktioner, så det virker bestemt.
 
Senest redigeret:
  • Synes
cpalm
  • Laddar…
A Anja Nilsson sagde:
Hej, vi er i gang med at renovere et stort rum på øverste etage. Der har siddet træpanel i hele rummet, men nu er planen at sætte almindelige gipsvægge op. Under træpanelet var der først et lag aluminiumsfolie, derefter et lag plastik og så isolering. Spørgsmålet er, skal man sætte aluminiumsfolie op igen?
Det ser ud som høj kvalitet kvistfri panel, som du tænker at bytte mod gips. Tjek hvad den koster ny, før du river den ned.
 
  • Synes
GK100 og 2 andre
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 sagde:
Kan være svært at forstå dig, når du i det ene øjeblik forklarer, at varmestråling ikke kan gå gennem træpanel eller lignende.
I det næste øjeblik gør det det.
Hvordan skal det være 🙄
Mere rakrygget at indrømme, når man tager fejl.
Gjorde det selv angående at isolere begge sider på alufolie.
Forsøg at forstå forskellen mellem ledning og IR-stråling.
 
C
makhno_ makhno_ sagde:
Tjek hvad den koster ny, inden du river den ned.
Tænkte præcis samme tanke, men... Det er skræmmende, hvor meget eksklusive og kostbare materialer der smides på losseren og erstattes med billigst mulige skrammel.
 
  • Synes
GK100
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.