Har fjernet to garderobeskabe og skal i stedet opsætte en lille skillevæg. Standerkonstruktionen er ikke så kraftig, da jeg måtte bygge fra den ene side på bagsiden af en eksisterende skillevæg. Under alle omstændigheder holder standerkonstruktionen sikkert, men jeg vil gerne undgå at købe store tunge gips- eller træplader. Væggen er kun 1,2m lang og 2,4m høj. Findes der paneler eller lignende, som man kan sætte op stykke for stykke, hvilket vil være enklere og lettere at montere, omtrent som et loft, man sætter op stykke for stykke. Håber I forstår, hvad jeg mener. Der er sikkert mange, der har tips eller idéer, meget taknemmelig for dette.

M
glatspont?

præcis som råspont men finere.

Træpanel er enkelt og stilfuldt, hvis du kan lide stilen :)

Der findes mange varianter, for eksempel pärlspont. Først beslutter du, om du vil have det stående eller liggende. Så er det bare at tage til trælasten og vælge længde og tage hjem.

Tak for tipsene. Overvejer en form for flot fjeldpanel, lidt konveks og ujævn overflade. Har kigget på byggmax men finder ingen. Er der andre butikker med stort sortiment på dette?

Det blev tynde gipsvægplader, delte dem for at få dem op lettere.
Jeg har 2 yderligere spørgsmål om dette.
1, Reglarne blev ikke 100% jævne mod bagsiden af gipsvæggen, måtte presse lidt på den ene side, da jeg skruede dem fast. Nu sidder de mod regelværket. Hvor følsom er Gipsen for dette? Kan den revne eller knække senere?
2, Tænker at lave en struktur på indervæggen med spartelmasse, der findes jo særlige spartelspader netop til dette. Hvilken spartelmasse skal man bruge? Almindeligt spartelmasse kan måske revne, når det er så tykt et lag?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.