Tænkte på at opsætte perlespontpanel, som Brandens panelplade. Moelven har en meget billigere variant, som Byggmax sælger, en ulempe er, at den ikke kan samles på længden (men det er måske muligt alligevel?). Er der nogen, der ved, hvordan Moelvens plade står sig mod Brandens eller kender til andre lignende produkter (bortset fra rigtig perlespont da:P)?

Har du højt til loftet eller hvorfor skal du skarve den på længden? Er det rigtig panel, kan det skarves ret pænt, da skarverne havner på forskellige steder. Jeg tror ikke, at fuskpanel narres specielt mange, men hvis pladerne er skarvet på længden, narres det nok endnu færre.

Jeg vil sige, at hvis du vil have en pæn panelvæg, er perlespont et godt valg. Hvis du nøjes med noget, der ved et flygtigt øjeblik kan forveksles med at være en pæn panelvæg, så duer panelskiven godt uanset fabrikat.

Erik

Smartpanel er fer og billigere end Brandens. Har indrett 4 rum med Brandens perlespåndplade, og den menneske er ikke født som kan se nogen forskel mellem "rigtig perlespånd" og Brandens panelplade. Jo, på en måde kan man se forskel, perlespåndpladen sprækker ikke som almindelig perlespånd gør. Man har en perfekt perlespåndvæg år efter år. I vores forrige hus sømmede jeg almindelig perlespånd op, som havde ligget og tørret efter alle kunstens regler, men lige meget begyndte elendigheden at tørre fra hinanden efter noget tid. Perlespåndpladen er overlegen, lettere og hurtigere at sætte op, og resultatet bliver meget pænere end konventionel perlespånd.

Jeg finder det en smule morsomt, at du i samme indlæg skriver, at det er umuligt at se forskel, og at den ene er meget pænere. Panelvæggen bliver lidt levende af, at man kan ane træårer og knaster gennem malingen. Det synes jeg er pænere. Panelplader, jeg har set, har været ret følsomme over for slag og fugt. På udsatte steder kan det blive ret grimt efter nogle år. Derfor min anbefaling om at bruge perlespont, hvis man ønsker udseendet af perlespont. Synes man derimod, at panelpladen er pænere, så er valget enkelt.

Erik

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.