hahalj
Hvad tror I om denne som alternativ til fransk træskrue? Kaldet "Træskrue Right XL 6-kant FZV".
Tænker at fæstne 90 cm høje 70x70 stolper i jordanker/stolpespyd som holder et 80 cm højt hegn med spredt liggende planker.
Tror I 8x60, en fra hver side, ville være nok?
Træskrue Right XL 6-kant FZV, spiralformet med bred flad hoved, metallic finish. Potentiale til stolpefastgørelse i jordankre.

hahalj
Mazen Mazen sagde:
WAF... 8×40 to per side...
[link]
Ok, må lede efter disse, den dimension findes ikke i min lokale byggemarked.

hahalj hahalj sagde:
Ok, får leta efter dessa, den dimensionen finns inte i min lokale trælast.
Tjek med fx Swedol ...

hahalj
Mazen Mazen sagde:
Kolla med tex Swedol ...
Finder dem på flere onlinebutiker så det må blive noget sådant. Tak for hjælpen.

• Synes
Mazen
  • Laddar…
hahalj hahalj sagde:
Finder dem på flere onlinebutikker så det får blive noget sådant. Tak for hjælpen.
Køb med et antal T40 bits for de slides...

• Synes
hahalj
  • Laddar…
Mazen Mazen sagde:
Køb med et antal T40 bits for de slides...
TX40 skrev du i en anden tråd. Hvad er forskellen? Fungerer begge?

F Farligkorv sagde:
TX40 skrev du i en annan tråd. hvad er forskellen? Virker begge?
Det er begge Torx 40.

• Synes
Farligkorv
  • Laddar…
Bumpar denne tråd lidt.

Jeg skal bygge et plankeværk som bliver ~2m højt, og jeg vil sætte fundamenterne "forkert", dvs. på en måde som gør, at skruerne tager hele kraften sidelæns hvis det blæser, se vedhæftet billede.
Jeg tænker at købe essve waf, bauhaus har 8*50, det burde vel blive godt? At køre fire sådanne gennem hver lægte.
Plankeværket bliver ~12m langt, den ene side fastgjort i væggen og den anden ende i 90° mod et lavere hegn.

Eller, som jeg kom på nu, skal jeg sætte fundamentet på "rigtig" måde så det tager kraften, så skære ud i planken så jeg stadig kan skrue en længst nede?

Diagram over byggprojekt viser en plint, hvor en bjælke (95x95) er placeret ovenpå, fastgjort med skruer, set fra siden.

H Husägaren87 sagde:
Bumpar denne tråd lidt.

Jeg skal bygge et plank, der bliver ~2m højt, og jeg vil sætte stolpefødderne "forkert", dvs. på en måde, der gør, at skruerne tager hele kraften i siden, hvis det skulle blæse, se vedhæftet billede.
Jeg tænker at købe essve waf, bauhaus har 8*50, det burde vel blive godt? At bruge fire sådanne gennem hver regel.
Planket bliver ~12m langt, den ene side fæstnet i væggen og den anden ende i 90° mod et lavere hegn.

Eller, som jeg lige kom på nu, skal jeg sætte stolpefoden på den "rigtige" måde, så den tager kraften, og derefter notgang i brættet, så jeg stadig kan skrue en nederst?

[billede]
Hvordan gjorde du med skrue og retning på stolpefødderne, og blev det stabilt?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.