Har precis bytt ut en gammal altan utanför ytterdörren. Tidigare ägare har tilläggsisolerat utanpå den gamla fasaden och den tidigare altanen satt monterad på den gamla fasaden.

Nu har jag byggt en ny altan men det blir ett mellanrum mellan husväggen och altanen på ca 15cm (se bild).

Någon som har någon bra och snygg idé om hur jag kan täcka detta?

Mellemrum mellem ny træterrasse og husvæg på 15 cm vises, problemstilling omkring tætning.

• Nybygget terrasse foran husets hoveddør med et mellemrum på ca. 15 cm mellem terrasse og husvæg.
L
Ligger trallen mod husgrunden?? En sort plåtskoning er perfekt til at holde vand væk fra væggen. Mål alt op og tegn, hvordan det ser ud, gå til en plåtis, han knækker så det passer, lidt hældning udad på en cm anbefales.

• Synes
rockin_john
  • Laddar…
L Liteavvarje sagde:
Ligger trallen mod husgrunden ?? en sort pladeskoning er perfekt til at holde vandet væk fra væggen, Mål alt op og tegn det, hvordan det ser ud, gå til en pladefabrikant, han kan bøje det, så det passer, lidt hældning udad på en cm anbefales
Trallen ligger mod den gamle husvæg, lige over grunden.

Hvordan mener du, at pladen skal sidde? Under den "nye" væg? Eller ovenpå?

L
Under den panel som ses ligge uden for fundamentet, så når regnen kommer og slår ind, så ledes det ud mod trallen, og løber ned der og ikke ind på fundamentet. Ikke for at skræmme, men det kan være ødelæggende for fundamentet med konstant vandpåvirkning, den tørrer ikke som den skal.
Skitse (2-årig) eksempel på montage

• Skematisk tegning, der viser vandafledning fra panel ud mod trallen for at beskytte fundamentet mod vandskader ved hjælp af plade og korrekt montering.
  • Synes
rockin_john
  • Laddar…
Præcis som jeg troede du mente, og præcis som jeg selv havde forestillet mig :)
Hvad tror man det koster hos en blikkenslager? Det er 5 meter lang plade, der er brug for..

L
har ingen anelse, men mine vindueskarme kostede en 200 hundrede stykket, det var lidt specialbøjninger, det bliver nok mindst 2 plader for dig, måske 700-800 - men vel værd pengene
det passer jo direkte, er fundamentet godt i overfladen, kan du ruge op lidt og lime dem på

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.