Medlem
· Västra Götaland
· 766 indlæg
En ven skal bygge ny terrasse/trall, og han har kun 15 cm at arbejde med.
Han tog til Beijer Bygg med en tegning for at få en prisoversigt. Terrassen bliver ret stor, lidt over 45 m2, eller cirka 4,5 x 10 m.
Beijer foreslog, at han skulle sætte 32 stolper og 45x195-reglar på dette... Kort sagt, han fik et tilbud på næsten 20000:- for materialer.
Min tanke er, at det burde være nok med 45x95 og lægge disse på de havefliser, han har til overs fra den gamle terrasse, og derefter trall ovenpå dette. Eventuelt maksimalt 45x120 og grave render til disse, som han fylder med lidt makadam.
Hvad siger den samlede ekspertise på dette forum?
Han tog til Beijer Bygg med en tegning for at få en prisoversigt. Terrassen bliver ret stor, lidt over 45 m2, eller cirka 4,5 x 10 m.
Beijer foreslog, at han skulle sætte 32 stolper og 45x195-reglar på dette... Kort sagt, han fik et tilbud på næsten 20000:- for materialer.
Min tanke er, at det burde være nok med 45x95 og lægge disse på de havefliser, han har til overs fra den gamle terrasse, og derefter trall ovenpå dette. Eventuelt maksimalt 45x120 og grave render til disse, som han fylder med lidt makadam.
Hvad siger den samlede ekspertise på dette forum?
Medlem
· Västra Götaland
· 766 indlæg
Jeg spekulerer på, om det er nok med 45x95 på havefliser, eller om jeg er helt ude og cykle?
Medlem
· Västra Götaland
· 766 indlæg
Medlem
· Västra Götaland
· 766 indlæg
Om det virker på fliser afhænger af underlaget. Hvis fliserne synker her og der, er der ikke meget bæreevne i 45x95, og resultatet bliver vaklende.
Naboen har skruet trallen løs både én og flere gange og justeret.
Med det rette underlag fungerer det.
Naboen har skruet trallen løs både én og flere gange og justeret.
Med det rette underlag fungerer det.
Det går udmærket at gøre sådan...kør på!
Alle plader behøver jo ikke at ligge perfekt i vater heller der findes jo både kiler, syllpapp, distancer at lægge imellem så at reglen får støtte.
Alle plader behøver jo ikke at ligge perfekt i vater heller der findes jo både kiler, syllpapp, distancer at lægge imellem så at reglen får støtte.
Medlem
· Västra Götaland
· 766 indlæg
Det er min tanke med, kan jo også tage og skrue "stumper" i, som holder mod pladerne, hvis de skal komme lidt op. Havde han ikke haft det så satans stramt op mod døren, så havde man jo taget 120-regel, men spontant føles det som om 95 skal række... Lægger plader med 1,5 m mellemrum eller noget, så skal det nok gå godt.verktygsgurun sagde:
Byggeveteran
· Åland
· 2 077 indlæg
Jeg har lagt 45x70 tr imp i grus på plastfolie og spikret 22x95 trykimprægneret på dem. Det har ligget i 30 år nu og skal lægges om. Men det er klart trallen er sprækket lokalt og i dag er det vel næppe nogen der bruger 22 mm træ til trall.
De byggede lige en sådan terrasse på fliser på "äntligen hemma" i mandags.
Jeg har også lige bygget en terrasse med 145 x 45 reglar, der står på sten med ca. 80 cm afstand. Den er stabil som stryk. Vi får se, om den er lige så jævn næste år, eller om jeg må åbne og justere den.
Jeg har også lige bygget en terrasse med 145 x 45 reglar, der står på sten med ca. 80 cm afstand. Den er stabil som stryk. Vi får se, om den er lige så jævn næste år, eller om jeg må åbne og justere den.
Klik her for at svare