Jeg undrer mig over, om nogen ved, hvordan jeg bedst løser følgende. Jeg har planer om at bygge en simpel lille udluftningsbalkon med trægulv. Plankerne er de samme, som jeg har brugt indendørs til gulv. Det er solide fer og not fyrretræsbrædder, som er 40 mm tykke med fjer og not, brædderne er 13,5 cm brede. Jeg har ladet mellemlaget, som er lavet af solide træbjælker, stikke ud gennem facaden, og tanken er ganske enkelt at fastgøre brædderne i bjælkerne. Hvordan gøres denne fastgørelse bedst og pænest?!
Jeg er ret ivrig efter at fortsætte på samme måde, som jeg har gjort indvendigt, dvs. at skrue det fast skråt ned gennem fjeren, men spørgsmålet er, om dette er dumt, fordi træet måske slår sig let udendørs? Jeg er også bange for at trække fugt ned i bjælkerne, der stikker ud, da de er de samme, som udgør mit mellemlag. Skal jeg undgå at banke brædderne helt sammen? I så fald skal jeg skrue lige ned gennem planken? Hvis jeg skal efterlade en sprække mellem brædderne, kan jeg så beholde både fjeren og noten, eller skal disse skæres væk? Indtil videre har jeg beskyttet bjælkerne med en stålinstallation på oversiden samt imprægneret dem med linolie og malet dem med linoliemaling. De ser fine ud efter cirka et årstid. Kan den samme behandling fungere lige så godt på selve gulvplankerne (dog uden stålinstallationen)?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.