Hvordan er det med loftlister i dag? Er det stadig populært?

Har mere end 250 cm lofthøjde, hvor jeg nu sætter gips op. Gipsen bliver jo lidt kortere end lofthøjden, så gipsen dækker ikke hele væggen, der mangler godt 2 cm.

Snedkeren, der har hjulpet mig tidligere, rådede mig til at tage afskrabningen ved gulvet, hvor det ikke gør noget, at gipsen ikke går helt ned, da man alligevel sætter gulv og fodliste, som vil dække det. Han sagde, at man kunne efterlade nogle mm også ved loftet, da det letter monteringen, samt at man alligevel har loftliste.

Vi valgte loftliste fra, da vi klædte huset. Vi synes ikke, det er pænt. Nu, når huset har sat sig, bliver der jo lidt revner i fugen, så det skal jo laves om med jævne mellemrum, hvis det skal holdes pænt. Så derfor er loftliste måske at anbefale alligevel?

Hvad synes I andre på forummet? Loftliste eller ej? Huset skal jo kunne sælges snart, så....

Nej, ingen loftliste. Lister har man generelt for at skjule noget, så jeg mener, at man skal have så få lister som muligt, meget mere stilrent sådan.

Milkshaken
Lister kan være gode netop for at skjule det, I har problemer med... Hvis du sætter loftlisten på, inden du tapetserer væggen og maler loftet, kan du skabe en meget flot overgang mellem loft og væg.. Du kan også sætte en bort i underkanten af listen....
'Tømreren har ret i det, han sagde, at du kan løfte gipsen fra gulvet, men da skal du være yderst omhyggelig for at få den rigtige vinkel i loftet....
Jeg er for loftlister, skulle der blive for stor revne mellem liste og loft eller liste og væg, kan du anvende latexfugemasse, inden du maler... da skjules eventuelle sprækker...

Jeg er for loftlister, synes det ser fattigt ud uden lister.

Har det ikke lidt med funkis kontra traditionelt at gøre. Funkis bygger vel på at hvis det ikke er nødvendigt, så er det der ikke, og hvis man gør det "rigtigt", så behøves der jo egentlig ikke loftliste. Lidt ligesom køkken med højglans mod spejllåge. Så det handler måske mest om hvilken type hus/indretning man har. Almue i værste funkis-hus giver måske minuspoint og omvendt.

Smagen er som bagen beviser jo denne tråd.

Der er jo gliper nogle steder skal man tage latexfugemasse eller skal man lægge glasfilt mellem gulv og loft? Eller er det ikke at tænke på da huset bevæger sig?

Hvor stor sprække kan man anvende latexfugemasse på?

Stor sprække, kigger man på den jeg bruger på arbejde, så står der op til 25 mm!!!
Nåja, så store sprækker vil man vel næppe have *S* men det er muligt at fylde op ret store sprækker, men man må tage det i omgange.

/Kent

snickarboden sagde:
Stor sprække, kigger man på den jeg bruger på arbejde så står det op til 25 mm!!! Nåja, så store sprækker vil man vel næppe have *S* men det går at fylde ret store sprækker, men man må tage det i omgange.

/Kent
Har en sprække på knap 10mm på "værste" sted. Fungerer det også i lodrette samlinger?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.