Grums Snickerifabrik AB

• Synes
Anna_H
  • Laddar…
Vær venlig at stoppe med at argumentere for, at regler findes af en grund. Selvfølgelig gør de det. Men ikke nødvendigvis af en god grund eller en som er anvendelig i præcis alle tilfælde.

Ordet "bør" skal aldrig findes med i et krav, med det ord har kravet ingen værdi.

• Synes
splinter og 2 andre
  • Laddar…
Vis som ikke plejer at følge regler slavisk, hvad betyder det, at den ikke er godkendt og ikke følger BBR?

Det handler vel om, hvad der sker, når en ulykke indtræffer. Hvis et barn sidder fast med hovedet og kvæles, eller brækker nakken. Hvis vi ser bort fra, at de fleste, der forårsager sådan en ulykke nok har lidt svært ved at sove et stykke tid. Så kan det evt. blive retssager.

Hvis du bygger noget, der kræver byggetilladelse, kontrolleres børnesikkerheden slavisk af din KA. Da vi byggede om, havde vi en god KA. Men i princippet det eneste punkt, hvor han virkelig detaljestuderede, var netop børnesikkerhed i trappen.

Jeg byggede også en ny indgangstrappe, galvaniseret smedejern med granitplader. Konstruktøren var meget omhyggelig med børnesikkerheden, smedefirmaet som skulle svejse det sammen udførte grundige kontroller for at sikre, at børnesikkerheden virkelig blev opfyldt, og KA tjekkede det igen.

• Synes
Sanun og 2 andre
  • Laddar…
jonmo jonmo sagde:
Vær venlig at stoppe med at argumentere for, at regler findes af en grund. Klart de gør. Men ikke nødvendigvis af en god eller en, der er anvendelig i præcis alle tilfælde.
Ja HVIS du har en trappe i en miljø, hvor det er teoretisk umuligt, at et barn nogensinde befinder sig, typ som inde i strålingszonen i en kernekraftreaktor, så er det ikke anvendeligt.

• Synes
Sanun og 1 anden
  • Laddar…
findes der nogen dom, hvor trapptillverkare har fået tage skraldet. eller det er det samme som med el man fixer selv og ulykker, findes der ingen domme.

Hvordan det er med trappeulykker ved jeg ikke. Men når det gælder el, findes der ingen domme vedrørende korrekt men alligevel ulovligt udført "hempul". Men der findes nogle domme fra elulykker, selvom den eneste jeg kan komme i tanke om nu ikke handlede om "hempul", men en elektriker der lavede rod i det. (Den 5-årige der døde i børnehaven på grund af en forkert tilkoblet elradiator, den var forkert forbundet fra fabrikken, men elektrikeren skulle have opdaget det, og han blev derfor dømt for uagtsomt manddrab).

Der findes en trappeulykke som jeg ved blev efterforsket af anklagemyndigheden, men ved ikke om nogen blev dømt. Det handlede om en trappe i Stockholms rådhus, hvor et barn kom igennem "spjældene" og faldt 4 eller 5 etager, og døde.

Da rådhuset blev bygget, tænkte man sandsynligvis ikke på, at børn skulle opholde sig der, det var jo kun tiltænkt byens politikere og embedsmænd. At det skulle åbnes for turistturer havde man sandsynligvis ikke i tankerne dengang.

Som tidligere skrevet, der er forskel på offentlige rum og private villaer.
Jeg er også rebel!!:

https://www.byggahus.se/forum/threa...us-inuti-ett-annat.209261/page-8#post-2780136

Men vi er to voksne uden hjemmeboende børn, så hvis vi falder igennem trappen eller klatrer op på wirerækværkerne, må vi skylde os selv...

Desuden prioriterede vi at få mere dagslys ind i korridoren, end de gamle staldvinduer kunne give.

;-) Mikael S

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.