Skal lave om rummet, hvor olietanken stod, og overvejer, hvad jeg skal have på væggene.
Væggene er i dag pudsede, men overvejer, hvad man skal have til et akvarierum. Det bliver jo ikke sådan, at jeg skyller og sjasker på væggene, men jeg vil have en eller anden form for beskyttelse.
Der vil være ventilation udsug i rummet
Gulvafløb og vand er på plads
Tips
Regler vaskerum BBV 10:1
BBV
Byggkeramikrådets branschregler för vådrum
2.4 Øvrige rum
I toiletter, vaskerum og rum med varmtvandsbeholder skal gulvet udstyres med tæthedssystem af folietype (VTgF) eller øvrigt godkendt tæthedssystem (VTg). Tæthed skal føres op på væg mindst 50 mm.
2.5 Tæthedsklasser
VTgF = Vandtætte gulvsystemer af folietype (fig 4) VTvF = Vandtætte vægsystemer af folietype (fig 5)
VTg=Øvrige godkendte tæthedssystemer for gulv
(fig 4)
5.4 Letbeton
Gulv- og vægoverflader af letbeton skal spartles eller pudses.
5.5 Puds
Pudsmørtel kan være kalkcementmørtel. Overfladejævnhed skal svare til struktur 2–3 ifølge fotobilag pudsstrukturer, i AMA Hus. Vand og/eller finmateriale som bearbejdes ind i overfladelaget ved efterbehandling skal fjernes.
Alternativt kan gipsbundne pudsmørtler, der opfylder de grundlæggende krav i den aktuelle standard* for gipspuds anvendes. Gipspudstillverkarens anvisninger vedrørende tørretid, egnet overfladestruktur for tæthedslag og varig fugtstabilitet skal overholdes.
Underlagets buethed må ikke overskride krav ifølge tabel 43.CB/20 i AMA Hus.
Kalkpuds er ikke egnet som underlag for tætningslag og keramisk beklædning.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.