Jeg har en væg, som jeg vil beklæde med vådrumsplader. At det er en vådrumsplade er mere fordi, der vil være meget sprøjt, så jeg vil minimere risikoen for fugt.
Jeg har nu været i gang og snart boret væggen i stykker. Jeg kan ikke få det til at hænge sammen. Jeg købte først cementbaseret klæbemiddel ved navn highflex S2 DF, som blev anbefalet af Bauhaus. Men skidtet nægter at samarbejde.
Hvad er den nemmeste måde at fastgøre mine plader på?
Pladerne, der er på nu, sidder ikke engang fast, det kræver kun et lille skub, så er de nede.
Jeg har nu været i gang og snart boret væggen i stykker. Jeg kan ikke få det til at hænge sammen. Jeg købte først cementbaseret klæbemiddel ved navn highflex S2 DF, som blev anbefalet af Bauhaus. Men skidtet nægter at samarbejde.
Hvad er den nemmeste måde at fastgøre mine plader på?
Pladerne, der er på nu, sidder ikke engang fast, det kræver kun et lille skub, så er de nede.
Klæbelim type PL400, 600?
Bedste svar
Svært at montere en gipsplade, tror jeg. PL600 burde være modellen. Men kan man fikserer pladen med støtte mod den modstående væg efter limning midlertidigt, havde jeg nok prøvet med nogle fischer UX plugs til gipsskruerne som ekstra sikkerhed.
PL400 tager lang tid at hærde, PL600 skal være meget mere egnet til sådanne applikationer (hæfter direkte).
Alternativt havde jeg prøvet med flisefix eller gipspuds.
PL400 tager lang tid at hærde, PL600 skal være meget mere egnet til sådanne applikationer (hæfter direkte).
Alternativt havde jeg prøvet med flisefix eller gipspuds.
Jeg har gjort det samme for et antal år siden, dengang brugte jeg noget som butikken kaldte for gipslim. Der findes et antal sådanne produkter hvis man googler. Sandsynligvis går det lige så godt med gipsmørtel.
Spørgsmålet er hvordan du har behandlet underlaget. Er det helt renbørstet og primet? Hvis der er et støvlag på, er det ikke så mærkeligt at det ikke hæfter.
Spørgsmålet er hvordan du har behandlet underlaget. Er det helt renbørstet og primet? Hvis der er et støvlag på, er det ikke så mærkeligt at det ikke hæfter.
Klik her for at svare