Jeg har en væg, som jeg vil beklæde med vådrumsplader. At det er en vådrumsplade er mere fordi, der vil være meget sprøjt, så jeg vil minimere risikoen for fugt.

Jeg har nu været i gang og snart boret væggen i stykker. Jeg kan ikke få det til at hænge sammen. Jeg købte først cementbaseret klæbemiddel ved navn highflex S2 DF, som blev anbefalet af Bauhaus. Men skidtet nægter at samarbejde.

Hvad er den nemmeste måde at fastgøre mine plader på?

Pladerne, der er på nu, sidder ikke engang fast, det kræver kun et lille skub, så er de nede.
 
  • Køkkenvæg med dårlig fastgjorte vægplader over vasken, ledninger stikker ud, værktøj ses på bordet.
  • En væg med flere borehuller og en delvis monteret plade på højre side. En sort ledning ses nederst i billedet.
  • Væg med cementbaseret gipsplade på højre side og umalet væg til venstre. Tegninger og målinger er synlige på gipspladen.
Klæbelim type PL400, 600?
 
Og det fæster godt?
 
Almindelige røde plugs burde vel være nok.
 

Bedste svar

Svært at montere en gipsplade, tror jeg. PL600 burde være modellen. Men kan man fikserer pladen med støtte mod den modstående væg efter limning midlertidigt, havde jeg nok prøvet med nogle fischer UX plugs til gipsskruerne som ekstra sikkerhed.

PL400 tager lang tid at hærde, PL600 skal være meget mere egnet til sådanne applikationer (hæfter direkte).

Alternativt havde jeg prøvet med flisefix eller gipspuds.
 
tommib
Jeg har gjort det samme for et antal år siden, dengang brugte jeg noget som butikken kaldte for gipslim. Der findes et antal sådanne produkter hvis man googler. Sandsynligvis går det lige så godt med gipsmørtel.

Spørgsmålet er hvordan du har behandlet underlaget. Er det helt renbørstet og primet? Hvis der er et støvlag på, er det ikke så mærkeligt at det ikke hæfter.
 
Det er renbørstet, men ingen Primer?
 
tommib
Kan være årsagen, hvis underlaget suger meget. Er det beton eller letbeton? Det er svært at se på billederne.

Produktet ser korrekt ud i øvrigt, det burde fungere.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.