hej!

jeg har (desværre) købt et hus, der går mig på nerverne... det jeg nu undrer er, hvor stor indvirkningen sandsynligvis vil være, hvis jeg er kommet til at fræse åndsspjældene i væggene i stykker, da jeg lavede spor til at trække slanger til ny el. nu er slangerne blevet sat der, men væggene er som følger, gips-spån-dårlig plast-isolering-tømmer(hvor denne ikke er blevet fjernet)-vindpap-ytterpanel. det var i spånpladen, at sporene blev fræset, kommer det med stor sandsynlighed til at medføre problemer med fugtvandring?? kan tilføje, at det garanteret er en ikke tæt plast perforeret som en schweizerost, da den forrige renovering blev udført mildest talt sjusket.

Jeg har også et gammelt hus med meget træ i væggene...i mit tilfælde flere lag af stående og liggende planker...som har fået ekstra isolering indvendigt tidligere. Og jeg har set, at dampspærren er meget klodset lavet og burde lække som en si, men overalt ser det helt friskt ud trods at det har været sådan i næsten tredive år. Jeg tror, ligesom nogle andre, at disse gamle vægge med meget træ i (i dit tilfælde tømmer) ofte har ret god evne til at optage og afgive fugt i passende tempo, så det ikke bliver så farligt. Så jeg ville ikke være så bekymret i dit sted, men det er kun mit højst amatøragtige gæt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.