Med risiko for at dette er blevet taget op tidligere men jeg kan ikke finde noget, når jeg søger. Og dette er på lidt nybegynderniveau, jeg ved :o men jeg har en hel del spørgsmål, som jeg håber at få svar på....

Jeg skal bygge et badeværelse op, hvor væggene lige nu er tømmervægge. Jeg tænkte at bruge 60cc (eller 30cc) med 21x70 for at spare lidt plads, da rummet er smalt fra starten.

1. Hvordan skal jeg gå til værks i selve arbejdsprocessen? Jeg har forstået, at det ville være lettere, hvis man skruede reglarne sammen på gulvet og så rejste det hele op, men der er ikke rigtig plads til det.

2. Hvis jeg starter i et hjørne med en regel, som jeg får i lod med et vaterpas, og så bruger jeg den regel til at gå til den næste, eller er der en smartere måde (jeg har adgang til laserpas bosch pll 360)?

3. Er der noget smart at bruge som distancer, end at save egne kiler?

4. Skal jeg skrue reglarne, bruge sømplug eller noget andet?

Skal du forsøge at rette væggen også mener du?
For i så fald er vel 21x70 lidt spinkelt..??

Jo væggen skal også rettes. Ifølge en håndværker, så ville det fungere med 21x70 alt 28x70. Men lad os sige, at jeg ville bruge 45x70 for at være på den sikre side...

seven01 sagde:
...

3. Findes der noget smart at bruge som distancer i stedet for at save egne kiler til?

4. Skal jeg skrue reglerne, bruge sømpløkker eller noget andet?
Der findes jo plastkiler. Er nok lidt lettere at bruge.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fastelement/Ovrigt/Plastkil-194743/

Skru reglerne ind i tømmermuren.

Men du starter vel med et par horisontale regler langs gulv og loft?

Har ikke rigtig styr på det, men antager at det ville være logisk for at have noget at trække pladerne i både øverst og nederst. Hvordan er det nemmest at gøre for at få de reglar rettet op, tror du? Er usikker på hele arbejdsprocessen fra start til slut for at vide, at væggene bliver lige og pæne...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.