Vi er i gang med at bygge et vaskerum (3,6 x 3,5 m) og et teknikrum (1,8 x 3,6 m) i en lade. Det er regleret cc30 og der sidder en formplywood som blindbund. Fagene plastindpakker vi og fylder med Finja EPS-beton op til overkanten af reglerne. Efter støbningen af EPS vil vi lægge net ud (5 mm), fastgøre gulvvarmeslange 12 eller 16 mm og derefter flydespartle med Finja 360 Fiber. Ifølge deres gulvkonstruktioner skal udjævningen være > 20 mm også over gulvvarmerørene. Mindste spartelhøjde bliver så 5 + 12/16 + 20 = 37 eller 52 mm hvilket føles meget højt, så jeg overvejer at fræse EPS'en og lægge gulvvarmerørene ned for at få spartelhøjden ned, selvom jeg ved at det vil støve meget. Her er nogle overvejelser inden støbningen:
  1. Skal gulvafløbene (Purus Brage 75) være i højde med bjælkerne?
  2. Hvis afløbene sættes i højde med reglerne, behøver jeg så at bruge en anden spartelmasse omkring afløbene, eller kan jeg bruge Finja 360 til det hele, selvom det bliver et tyndere lag omkring selve afløbene?
  3. Er det et krav at skrue en monteringsplade eller en gulvafløbsfixatur for at fiksere afløbet, eller er det tilstrækkeligt at støbe afløbet med EPS-beton og flydespartel?
  4. Under bunden er der et kryberum som er ca. 30-50 cm højt. Afløbsrørene er opstablet med sten ved de steder, rørene går ned fra henholdsvis afløb. Er dette tilstrækkeligt i kombination med montagebånd ifølge billedet?

• Gul drænrør og gulvbrøndinstallation set mellem træbjælker i en underkonstruktion. Sort bundplade med metalvinkel synlig.
  • Sort isolerede og grå rør fastgjort til krydsfiner i et byggeprojekt med synlige trærammer og kabelforbindelser i et teknikrum.
  • Bygge af vaskerum og teknikrum i lade med træbjælker og afløbsrør, undergulv med krybekælder ses med rør fastgjort med sten og monteringsbånd.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.