Har planer om at hæve indendørshøjden i garagen for at få plads til en golfsimulator. Brug for råd og tips for at se, om dette er muligt cirka, som jeg har tænkt mig.
Tanken er, at 3 ud af 8 spær skal ændres for at kunne hæve indendørshøjden cirka 40-50 cm og få et tilstrækkeligt stort gulvareal med højere lofthøjde.
Jeg har ikke foretaget nogen grundige målinger eller skitser endnu, men jeg har kun hurtigt sammensat, hvad jeg har tænkt mig, før jeg går videre.
Spærene som de ser ud nu, og hvordan de kunne se ud bagefter.
Skitse over garagen i øjeblikket med spærenes placering. En bærende væg findes ved spær nr. 3.
En hurtigskitse af det, jeg gerne vil opnå, dvs. højere lofthøjde med skråt tag i en længde af cirka 4 m, som så sidder mellem spær 3 og 7.
Håber nogen med erfaring kan give input på dette projekt. Garagen er 7,7m x 4,3 m lang. Taget har tegltagsten, hældningen er endnu ikke målt. Ligger i Uppsala, så der er en vis risiko for sne om vintrene.
Håber på positive svar, så man snart kan svinge løs!
Det er muligt at gøre, hvis du følger mine idéer. Håber at nogen kan bekræfte.
Hanebjælken som du skal fjerne, er til for at trække væggene sammen, når taglasten vil presse væggene fra hinanden. Fjerner man den, vil taget synke, og væggene skrå udad. Tegnet i iPhone. Det grå er sne.
Har du spær, som du tegnet, holder de originale sparrer/overarme ikke, men knækker.
Du skal derfor tredoble sparrerne med en regel på hver side af spærret i samme dimension. Eller en ekstra sparre under den eksisterende sparre. Og en kraftig hanebjælke men højere oppe.
Det første du skal gøre, er at forstærke remmen for at aflaste til de andre spær, se billede før du ændrer et spær ad gangen, ikke alle på én gang, for så kan taget sætte sig og takke af.
Derefter forstærkes og bygges et spær ad gangen om. Når der ikke er sne.
Det bliver stærkere, hvis du kan bygge saksspær. Så behøver du ikke forstærke sparrerne, men kun bygge hanebjælken om til dobbelt styrke. Og fæstne nye diagonaler.
Men du skal stadig forstærke remmen for at aflaste til de andre spær.
Samlingerne ved de grønne pile skal være virkelig stærke.
Hej! Ja jeg løste det ifølge mine oprindelige skitser omtrent. Jeg forstærkede dog alle de modificerede tagspær dobbelt med en nøjagtig kopi i samme dimension mod hver tagspær. Gjorde ikke noget ved hammerbåndet. Fik hjælp og vi kom frem til, at den bærende væg holder tilstrækkeligt ved det punkt. Er en ret lille garage med lav belastning på taget. Har kørt et par år og det fungerer kanon.
Hej! Ja jeg løste det ifølge mine oprindelige skitser omtrent. Jeg forstærkede dog alle de modificerede tagspær dobbelt med en nøjagtig kopi i samme dimension mod hver tagspær. Gjorde intet ved hammerbåndet. Fik hjælp og vi kom frem til at den bærende væg holder tilstrækkeligt sammen på det punkt. Er en ret lille garage med lav belastning på taget. Har kørt et par år og det fungerer kanon.
Hej! Ja jeg løste det ifølge mine oprindelige skitser omtrent. Jeg forstærkede dog alle de modificerede spær dobbelt med en nøjagtig kopi i samme dimension mod hver spær. Gjorde ingenting ved hammarbandet. Fik hjælp og vi kom frem til, at den bærende væg holder sammen tilstrækkeligt ved det punkt. Er en ret lille garage med lav belastning på taget. Har kørt et par år og det fungerer kanon.
Hej. Du har ingen billeder af spærmekanismen inden du satte loftet op? ☺️
Købte en rigtig dug til golf, så den var ret dyr. Brugte først et groft fiskenet, men ville have projektor.
tror det var denne jeg købte:
[link]
Hej! Har du nogle billeder af spær, du satte op til golfstudiet? Sidder med samme tanker og overvejer at øge lofthøjden i garagen til samme formål! Hvilken lofthøjde fik du i garagen?/Mathias
Hej! Ja jeg løste det ifølge mine oprindelige skitser omtrent. Jeg forstærkede dog alle de modificerede tagspær dobbelt med en præcis kopi i samme dimension mod hver tagspær. Gjorde ikke noget ved hammarbandet. Fik hjælp og vi kom frem til at den bærende væg holder tilstrækkeligt sammen ved det punkt. Er en ganske lille garage med lav belastning på taget. Har kørt et par år og det fungerer kanon.
Føles som om vi er ret mange nu, der er interesserede i det samme og billeder, vil hæve mit loft fra 205cm til at få i det mindste 230 - 240cm i lofthøjde Dog pga. gymbyggeri
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.