Ville bare advare om, at Silvans lavprisspartelmasse er dårlig. Jeg er i gang med at spartle i kælderen, og nærig som jeg er, købte jeg spande til 130 kr/stk i stedet for Bostik til 250 kr/stk. Halvdelen af prisen = toppen tænkte jeg. Lidt mistænksom er man jo over for lave priser, så jeg spurgte, om der var stor forskel i kvalitet, og hvor let det var at arbejde med. Naturligvis var den OK ifølge sælgeren, og de havde ikke haft nogen klager overhovedet.

Den billige spartelmasse var lidt hårdere end Bostik’en, så man skulle arbejde lidt mere for at få det ud, men der var ingen forskel i slutresultatet (= min spartling blev præcis lige så ujævn som med finspartlen ;)) inden det tørrede. Men dagen efter, da jeg kommer ned og tjekker, har det krakeleret lidt overalt. Vi har spartlet en del i huset med lidt forskellige mærker, men jeg har aldrig set nogen tørkesprækker nogen steder. Det bliver spændende at se, hvad Silvan siger til min reklamation.

Gode for mig som amatør.

Jeg spartler altid tre gange, så jeg har ikke lagt mærke til nogen forskel overhovedet.

Jeg har ikke haft nogen problemer med deres spackel.

MagnusS sagde:
Erfaringer med ByggMax spackel?

Vis det bliver der altid revner, hvis man har lagt meget på et sted, er det værdiløst. Dyrere spartelmasse klarer dette bedre. Almindelige gipsfuger og skruehuller er dog intet problem. Professionelle blander derimod gips, som klarer dette bedre.

Ja, det vil helt sikkert revne, hvis man lægger det på for tykt, men 2-3 mm burde det vel alligevel kunne klare, ikke?

Jeg har nok kørt op til 5 mm i en solid urfreset fuge uden problemer med byggmax spartelmassen

byggmax spartel er som tyggegummi... kan ikke lide det stærkt... (svært at bredspartle med noget som krøller sig sammen så hurtigt ligesom...

bruger kun becker breplasta selv...

ehh?

Stemmer da ikke på de to spande, jeg har brugt. Det var blødt og fint. Absolut ingen pølser der

Undrer mig om det er som vanligt, at de køber partier fra forskellige leverandører og sætter egen etiket på? Hvornår købte du dit spartelmasse?

Jeg kørte først med byggmax spartel, spartlede fuger i 30 kvm gipsloft og ca 30 kvm væg.

Jeg brugte papirstrimmel i fugerne. Jeg fik problemer med, at strimlen ikke fæstede ordentligt i spartelmassen, på omkring 20 steder blev der blærer i strimlen ved anden spartling (når man indbager strimlen). Jeg måtte skære op og spartle ind.

Nu ved jeg ikke, om dette skyldes spartelmassen eller om jeg gjorde noget forkert (overvejer, om jeg tog for tyndt i første omgang), men skiftede derefter til "mærke-spartel" (kan ikke huske om det var Becker eller hvad, men købt hos Alviks farve). Da syntes jeg, at mærke-spartlen fyldte bedre ud, krympede mindre. De udskårne partier måtte jeg spartle 3 gange med byggmax spartel, men det var nok med 2 gange med mærke-spartlen.

Derimod synes jeg ikke, at der var nogen forskel på blødhed eller hvor let det var at påføre.

Jeg kører jo altid tre afhængigt af min manglende teknik, så der tjener jeg altså på teknikmanglen :)

mats_o sagde:
ehh?

Stemmer da ikke på de to spande, jeg har brugt. Det var blødt og fint. Absolut ingen klumper der

Undrer om det er som vanligt, at de køber partier fra forskellige leverandører og sætter egen etiket på? Hvornår købte du dit spartelmasse?
sidste forår, fik ordnet et skab hos min mor og far... (loft, gipssamling og fuldspartling...)

har tidligere gipsede et helt hus indvendigt, fuldspartlede en hel del osv osv...

så er vel ikke helt novice... men som du siger, de køber i forskellige omgange... og forskellige producenter...

omtrent som at bagerier i Rusland mere og mere køber gær fra Sverige, da kvaliteten er mere ensartet... (heh... hvordan kom jeg overhovedet ind på dette)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.